Summering av 2008!

Jag tänkte göra en lite summering av mitt år 2008. Kanske inte det mest intressanta att läsa men jag skriver ju mest för min egen skull ändå. Så nu ska jag ta en tripp down the memorielane!

Nyårsafton förra året, den mest misslyckade nyårsafton av alla. Idioter finns det till allt och jag orkar inte gå in på exakt vad som hände. Men ett misslyckat nyår blev ett ganska lyckat år måste jag säga! Året började ju med att jag fortfarande jobbade som chaufför. Jag ÄLSKADE det. Även om det finns lite idioter som sitter på sin feta röv på kontoren och gör inget annat än att klaga så var det ändå roligt att köra. För idioter kommer man inte undan, det lovar jag er. Men jag älskade (och älskar) att köra bil och man träffade på mycket roligt folk. Jag började lära känna alla kunder och det var riktigt trevligt att lämna paket överallt. Jag började till och med trivas att köra grebbestadturen. Det gick ju bra. Sen slutade jag jobba den sista mars. Då blev jag lat och lite smått deprimerad. Jag umgicks inte med en kotte och Jesper jobbade ju om dagarna. Jag satt hemma och gjorde verkligen ingenting. Jag var ju gravid och magen började bli rejält i vägen! Så jag åkte upp till norrland, det var trevligt, men jag rekomenderar INGEN att åka tåg så långt med en gravidmage alltså. Det var HEMSKT att ligga på den hårda britsen i ett skumpande tåg med en sån mage! Blää. Men jag kom mig både dit och hem. Sen gick dagarna på som vanligt. Jag hade inget att göra. Sen hände nått i..hmm..undra om det var i maj, när det var så snuskigt varmt. Då började jag om att umgås med gummsi (krewer). Vi åkte och fikade och lunchade tillsammans när hon hade sin rast (hon praktiserade) och vi umgicks på helgerna med. Mycket trevligt. Sen skulle hon åka till danmark i juni. Under midsommarhelgen. Då min lilla var beräknad. Och krewer sa att jag minsann inte fick "ploppa" ut ungen innan hon kommit hem från danmark. Jo tjenare! Så gick det med det. Våran älskade lilla dotter kikade ut den 22 juni klockan 03.24. Det var en spännande, hemsk, rolig, omvälvande och märklig upplevelse. Men det var samtidigt helt underbart att hon äntligen kom till oss. Alla i Jespers släkt var väldigt chockade när dom fick veta att vi hade fått en flicka. Speciellt svärmor. Hon som var helt bombsäker på att det var en pojk, hehe. Men så det kan gå. Och tjejen döpte vi till Tindra. Hon visade sig vara den underbaraste varelse som lever på denna jord. Sen började det nya livet. Med allt från amning till blöjbyten. Värmen var outhärdlig och jag riktigt LÄNGTADE till hösten. Hösten som kom i en rasande fart! Vi flyttade från tureborg den 1 augusti och in i våran nya fina lägenhet på kurveröd. Och där trivdes jag kan jag lova! Inte längre instängd i en lägenhet utan jag kunde börja gå ut och gå. Fina promenadvägar och det bästa av allt. Vi kunde börja släppa ut våra katter. Det tyckte dom om. Och så har livet egentligen fortsatt hela vägen fram. Jag och Jesper har ju gift oss också. Det kan jag ju inte glömma. Den 8 november klockan 16.00 stod vi i rådhuset och gav löften som ska hålla livet ut. Och det känns underbart! Vi har ju barn tillsammans och vi har varit tillsammans i över 3 år så why not? Vad mer finns att berätta? Ja vi har lärt känna lite nya människor. Våra grannar. Dom har 2 barn varav 1 är lika gammal som Tindra. Det är skönt att ha någon att prata med som har barn i samma ålder som en själv faktiskt. Man kan få många tips och idéer. Vi ska faktiskt fira in det nya året med dom till och med. Känns väldigt bra. Och nu tror jag att jag har summerat mitt år ganska bra. Nu ska vi bara vänta och se vad det nya året har att erbjuda. Hoppas på många glada stunder i alla fall.

Appropå nyår. Någon som har kommit på några bra nyårslöften än? Jag har inte kommit på några i alla fall. Finns ju nyårslöften som jag skulle vilja genomföra, men det lär ju inte hända. Men jag ska i alla fall försöka ta tag i träningen igen. Det kommer nog bli mitt enda löfte iår. Fasst jag kanske inte ska kalla det för löfte, kanske mer..försök..jaa mitt nyårsförsök är träningen, haha! Skulle väl egentligen behöva sluta med att äta godis och sånt där annat onyttigt, men det går nog inte. Jag kanske skulle klara en vecka, haha. Nä men jag orkar faktiskt inte bry mig så mycket. Och bryr man sig inte är det ju ingen idé. Märklig formulering kanske. Aja, vad har NI för nyårslöften då?

Nog om detta, nu ska jag kika vidare en stund innan lillan vaknar igen.
Ha en trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0