Då sitter man här igen

Utan en galen unge som kutar omkring och utan en gubbe som sitter och glor i tvn. Allt är bara tyst och stilla. Det enda jag hör är svagt ljud från tvn och ett svagt sus från datorn. Mmm, jag njuter av stillheten.

Dock kommer inte stillheten vara så länge. Snart ska jag väcka Jesper och då är det dags för frukost. Sen ska vi nog försöka se en av filmerna som vi hyrde igår. Sen ska jag se om grannen ska hjälpa mig att färga mitt hår, men hon hade huvudvärk så vi får se. Annars gör jag det själv, det är inte så svårt. Sen ska man hämta lillan på dagis, göra middag och sen åker Jesper till jobbet och lämnar mig ensamen med galenpannan. Sen är det föräldramöte på dagis ikväll och jag vet inte hur jag ska göra med Tindra. Hon ska ju hellst inte följa med dit men jag tror inte att jag har något val. För idag har jag ingen barnvakt bara för så kort stund. Tror att jag ska se om Kajsa jobbar idag eller om hon skulle ha lust att passa den stunden. Det är ju nära och bra. Men kan hända att hon jobbar. Och det är ju lite kort varsel men det skadar aldrig att fråga.

Så ser min dag ut..

Angående det med start och snabb på våran ugn när kycklingen brände så nej. Vi har två rattar på ugnen, den ena var inställd på över/undervärme som vanligt och sen graderna då. Ugnen hade blivit varm innan vi satte in kycklingen i ugnen. Så start vet jag inte riktigt vad som menas med och snabb har vi icket något som heter..Här kör vi på stenåldernsspisar vettni haha! Men det var ingen större skada skedd mer än att den inte gick att äta. Eller jaa, vi vågade inte pröva så det blev en pizza istället.

Ha nu en underbar dag, själv ska jag passa på att njuta av tystheten en stund till..

Kommentarer
Postat av: Eva

Här är en till som sitter och njuter av tystnaden. Vi började inskolningen av Oskar idag hos dagmamman och det gick så bra så vi/jag testade att lämna honom en kort stund själv. Jag ska gå tillbaka till kvart i elva så får vi se hur det gått.

2009-08-24 @ 10:27:57
URL: http://taweret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0