I skuggan av värmen - filmen

Nu har vi precis sett filmatiseringen av I skuggan av värmen. Jag blev ruskigt besviken. Den var långt ifrån lika bra som boken. Visst självklart brukar inte filmerna vara lika bra som böckerna men detta var ju patetiskt. Dom använde inte samma namn, förutom på Eva och Erik. Ja, Patrik hade samma namn med. Langarn. Men handlingen var inte ens samma?! Hon träffade sin langare hemma hos honom i filmen men verkligen inte i boken. Mia, Evas kompis, dog inte alls i boken men det gjorde hon i filmen och Mias pojkvän heter inte Tomas utan han hette Lasse i boken. Jag blev bara förvirrad och fattade knappt nått av filmen faktiskt. Den var allt bra men man ska inte se filmen om man har läst boken. Boken är så sjukt mycket bättre. Så om ni vill läsa boken, gör det och skit i filmen! Det är min åsikt i alla fall. Mycket var ändrat och påhittat typ.. Äsch! Kasst..

Nu ska jag faktiskt ta och krypa ner under täcket alldeles strax. Och fortsätta läsa BOKEN! Eller jaa,, boken som kom efter i skuggan av värmen, hehe. Sov så gott Sverige!


Kommentarer
Postat av: Eva

Vad tråkigt att dom gjort så många ändringar i filmen att man inte ens känner igen sig från boken. Då blir det ju jätte fel.

2009-08-24 @ 10:26:28
URL: http://taweret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0