Bilder och graviditet..

Och jag börjar med graviditet. Nu går jag ju in i en ny vecka igen. Har gått 36 fullbordade veckor. Tiden går snabbt nu och jag blir nästan kallsvettig. Det är alltså 28 dagar kvar till våran beräknade förlossningsdag och jag hoppas innerligt att bebis stannar till exakt den dagen också! Men man vet ju aldrig. Jag kom ju på att jag glömde skriva hjärtslagen efter att jag varit hos barnmorskan i fredags, hehe. Dom låg i alla fall och pendlade mellan 137-155 ungefär så i pappret skrev hon 150 tror jag. Nåja, i övrigt så mår jag ganska bra. Orkeslös, ont överallt, trött och konstant hungrig. Gissar att det hör till, hehe. En ny bild har det blivit på magen i alla fall. Här kommer den.



Vandrande blåval eller badboll? Båda delarna kanske.. Så känner jag mig i alla fall. Jag har ju tilll och med börjat få problem att torka mig själv när jag pissat! Då är det illa..

Nog pratat om graviditet för denna gången. Nu pratar vi om Tindra tycker jag! Hon har ju hittat sig en ny hobby som hon kan hålla på med i fleeeera timmar! Pussel. Att sitta i soffan och pussla är det roligaste som finns! Hon fick ett pussel för ett tag sen av sin farfar och hon älskar det! Då sitter hon och sätter alla bitar på plats, sen häller hon ut dom igen och börjar om. Koncentrerad som få! Kolla in..

Men hon är grymt duktig våran kicka! Hon sitter och snurrar på pusselbiten tills den hamnar rätt och hon vet precis vart den eller den pusselbiten ska vara. Skoj är det!

En annan sak som hon älskar är ju musik. En bärbar liten cd-spelare ska införskaffas till hennes rum, det lovar jag i alla fall! Men det får bli efter jul nångång i så fall. Dansar som en toka så fort det spelas musik och när musiken är slut ropar hon "braaaa!" och klappar händerna, haha! Fröknarna på dagis är också imponerade, hon står nämligen och dansar i lucia-tåget när dom övar på sångerna, haha! Lilla stumpan våran! Favoritlåten är nog "klappa händerna" tror jag. Då dansar hon och klappar händerna samtidigt. Försökt fånga detta på kort både igår och idag. Glad är hon i alla fall!

Skoj skoj! Roliga miner gör hon också, haha! Ja man får sig ett riktigt gott skratt här hemma när hon sätter igång.

Nää, jag tror faktiskt inte att jag har något mer på hjärtat just nu. Så nu ska jag kolla runt lite och sen får vi se om jag tar mig lite ork att slå in lite julklappar. Dom måste ju snart skickas upp till norrland också. Aja, det blir nog bra!

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Nina ♡

hahah badboll, val S va snäll du är mot dig själv. ja ser en fin mage som ja e sotis på. speciellt det som ligger där inne :P



vilken mysig dress hon hade på sig.. jätte fin..



jo du. kanske är nån ett års kris? näe men ja tror han har issues med tänder. verkar så iaf. nu fick han alvedon. så ja hoppas att denna natt blir bättre..



krams

2009-12-08 @ 20:13:16
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Sophia

Vad söt hon är =D

2009-12-08 @ 22:27:57
URL: http://slns.blogg.se/
Postat av: Sofia

Tack!



Gud vad söt Tindra är när hon dansar! Och duktig på att pussla. Lily har inte riktigt fått in tekniken på det än.

2009-12-08 @ 22:28:16
URL: http://sofiafranzen.blogg.se/
Postat av: martina

Åh så söta bilder!

2009-12-09 @ 09:42:39
URL: http://martinaehn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0