Stressad!

Ja nu börjar jag känna mig ordentligt stressad inför förlossningen. Jag vet inte riktigt varför egentligen men jag känner mig stressad. Imorn är det prick 4 veckor kvar tills bebisen är beräknad. Det är alltså mindre än en hel månad kvar.. 29 dagar för att vara exakt. Shit! Det är snart! Tiden har gått så sjukt fort det senaste att jag vet inte vad. Jag har inte köpt en enda sak till bebisen i magen heller. Nu har vi ju i princip allt som vi behöver efter Tindra, men ändå.. Jo nu ljög jag, vi har faktiskt köpt 2 stycken overaller. Det som är kvar att köpa innan hon kommer är mössor i nyföddstorlek, kanske bara behöver en i just den storleken? Sen i lite större, men det kan man ju köpa efteråt. Egna filtar. Jag vill gärna ha en filt som liknar den Tindra använder som snutte. Så det är nog dags att börja leta. Sen skulle jag vilja köpa ett första egna plagg liksom. Så att hon har något nytt och eget att ha på sig. Kan tyckas onödigt men jag tycker inte det. Speciellt inte om vi stannar till fotograferingen också, då ska hon få ha på sig nått nytt. Aja, så är det.

Jag har heller inte packat någon bb-väska. Jag har inte ens en väska jag kan packa i. Känns som att jag borde ta tag i detta snart också. Börja förbereda sånt som man behöver/vill ha med sig. Jag har ju en jättebra lista. Dock tycker ju jag att vissa av dom sakerna som står på den listan är helt onödiga, men det hjälper i alla fall lite att komma på vad man vill ha med sig. Ååh, jag får panik bara jag tänker på det. Sen fick jag ju ännu mer panik då jag fick höra att enbart friska pappor får följa med.. Men om jag är sjuk då? Får jag föda hemma då? Tycker att det är lite av samma sak.. Nåja, jag borde kanske inte fundera så mycket på det just nu. Men jag borde lugna ner mina nerver lite.

Nu får jag sluta fundera på detta för tillfället. Jag ska kika lite webshops och se om man kan hitta något mysigt. Sen ska jag fortsätta lyssna på kärlekssånger till ett barn vol 2. Ha en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0