Det där var inget vidare

Nää, verkligen inte. Kom precis hem från bvc, och nu är jag nojigare än vanligt. Tindra har bara gått upp 100 gram i vikt på en månad, känns inte alls bra. Så nu väger hon 7590 gram och är 68 cm lång. Men bvc-tanten sa det också att Tindra har ju börjat röra sig så himla mycket nu så det är säkert därför, och så brukar hon ju spy ganska mycket, vilket inte heller bidrar till viktuppgång direkt. Och hon följer fortfarande sin kurva, men ändå. Man blir ju toknervös när det blir så. Så nu tyckte bvc-tanten att jag skulle börja ge Tindra mat oftare, men det går bara inte, hon vill inte ha oftare, så jag ska börja blanda mer fett i maten. Rapsolja, smör eller grädde, det var vilket som. Men rapsolja är nog bra för Tindra har en tendens att bli lite trög i magen, och då är rapsolja bra. Så nu ska vi kämpa med det till nästa bvc-besök som är i Mars. Önska oss lycka till! Jag ska ner i vikt och Tindra ska upp.

Nåja, nu bjuder jag på en liten lista i alla fall, har inget bättre för mig..

dagens låt: Fronda - Pump it up!
dagens klädsel: Strumpbyxor, svart jeanskjol och en svart top med tryck på.
dagens skor: Svarta med "päls" på
dagens frisyr: Utsläppt i sidbena
dagens mat: Pepparrotskött och potatis
dagens händelse: Bvc och eventuellt öppna förskolan - unga mammor
dagens planer: Träna ikväll!
dagens vill ha: Fortfarande den kameraväskan från Golla!  
dagens saknad: Norrland
dagens tråkigaste: Har ingen träningsvärk.
dagens roligaste: Att Tindra tog sig själv från sittandes till liggande :D
dagens dummaste: Kattjäveln som hänger sig i gardinen, satans kattfan!
dagens köp: Bregott och halstabletter, haha
dagens godis: Nothing at all!
dagens mående: Lite halvtrött men glad.
dagens äckligaste: Inget än så länge..
dagens sötaste: Tindra såklart :)
dagens komplimang: Har inte fått någon idag, men i helgen fick jag en fin kommentar av en kompis. Han tyckte att jag såg smalare ut nu än innan jag blev gravid, då blev jag glad kan jag lova!!
dagens kärlek: Jesper
dagens dryck: Vatten
dagens telefonsamtal: Har inte pratat med någon än. 
dagens känsla: På G!!

Nu ska jag väcka gubben, sen ska jag käka lite frulle!
Puss

Kommentarer
Postat av: freja

iikh. 100g / månaden är jätte lite ju? hur gammal är skruttan? förstår att du är orolig, dety är jobbigt det där m vikten och maten..



jag brukar försöka ha i rätt mycket olja i vegas mat.. thats it. det går inte att mata henne när hon inte är hungrig eller vill ha.. vad ska man göra lixom?

2009-02-24 @ 15:04:11
URL: http://stocktownstories.blogg.se/
Postat av: Erica

Jajamensan!! :D

2009-02-24 @ 15:54:33
URL: http://yulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0