Förundersökning av ögonen

När vi var på torp förra veckan stannade vi till och pratade med dom som gör laserbehandlig av ögonen. Ni vet en såndär operation som gör att man inte behöver glasögon längre. Dom bjöd på en förundersökning så att man kan få reda på om man kan göra detta. För det är ju inte alla som kan göra den. Orsakerna kan vara för svag hornhinna och så var det nått mer. Så det kollar dom på denna undersökning. Och det ska jag och Jesper på idag. Kan ju vara intressant. Och så får man ju en gratis synundersökning samtidigt. Visserligen var det inte så längesen jag gjorde min, men ändå. Och det påminde mig, jag har inte hämtat ut mitt senaste "recept" från specsawers, fanken också. Aja, det får räcka med det från västoptik. Om vi inte åker förbi torp innan vi åker dit? Jag vet inte, vi får se. Krewer ska komma hit och passa Tindra medan vi är där i alla fall, hihi.

Funderade på att ta en promenad till öppna förskolan. Men jag skulle behöva duscha och jag vill inte ut och gå i blött hår, för jag vill inte bli sjuk. Plus att det snöar. Tanken med promenaden ner var ändå att Tindra skulle kunna vila en stund innan, för annars blir det knas med hennes vilostunder idag vilket resulterar i att hon lär vara suuuuupergnällig ikväll. Det orkar inte jag. För jag är själv svintrött. Så jag tror faktiskt att vi hoppas öppnis idag. Funderar på om vi ska dit på Tisdag istället. För då är det en grupp för unga mammor, och det kan ju vara kul. "Föreståndarna" eller vad jag nu ska kalla dom, tyckte att det var jättekonstigt att inte min barnmorska hade föreslagit att jag kunde gå dit. Men men, jag funderar ändå på att gå dit och titta. För hon sa att det var en väldigt blandad ålder på bebisarna, så man kan ju hitta någon som är i samma ålder i alla fall. Som sagt vi får se.

Imorn ska vi på 25års-kalas hos Niklas (och Susanne). Men vi tar Tindra med oss så det blir inte att stanna så länge, men en stund i alla fall. Blir nog trevligt. Så Tindra får vara vaken en liten stund längre än vanligt imorn. Men det går nog bra. Hon brukar ju vara ganska lätt att få in i sina rutiner igen. Undra vad man ska ta på henne för kläder imorn då. Hon får nog ha en klänning dagen till ära, hehe. Men vi får väl se på det imorn.

Men nu ska jag ta hand om min dotter som sitter och räcker ut tungan åt mig, haha.
Ha en trevlig dag.

Kommentarer
Postat av: freja

ja visst är hon? lillskrutten är dock sjuk nu. igen! suck :/

2009-02-19 @ 11:00:00
URL: http://stocktownstories.blogg.se/
Postat av: Tess

♥vill du vinna ris lampor eller färsktvålar kika in min blogg kram

2009-02-19 @ 11:07:59
URL: http://misstessan82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0