Pilates for dummies & hemfödslar

Ja det har jag provat idag. Det var väl 12 olika övningar, hehe. Man kände sig verkligen totalt dum när man satte på denna. Och det var inte världens svåraste grejer, men jag blev svettig och man kände sig ändå rätt mör i kroppen efter detta, så jag kommer nog köra dessa övningar fler gånger. Man får ju mycket stretching (stavning?) i dom övningarna med, och det behöver jag kan jag säga! Jag har så korta muskler och sånt, det har jag alltid haft. Men nu kanske man kan bli liiite vigare? Får väl se. Jag har i alla fall bestämt mig för att börja träna hemma. För nu när vi inte har hörnsoffan kvar så har vi massa plats i vardagsrummet som jag kan utnyttja. Har även fått hem lite andra träningsvideos som jag ska prova. Man kan ju variera sig lite, hehe. Nu ska jag bli av med överflödiga kilon! Kan ju bara hoppas att skinnet kan dra ihop sig lite med. Annars vet jag inte vad jag kan göra. Men nu känner jag mig på G i alla fall! Undra om man skulle prova "Hip hop abs" imorn. Får väl se vilken jag tar, men kul ska det vara i alla fall, annars tappar jag motivationen igen. GO MALIN GOOOO!!

Tindra var dödstrött förut. Hon fick gå och lägga sig halv 7. Hon har sovit vid lite konstiga tider idag så jag får väl skylla mig själv. Men imorrn ska hon inte få sova fören 10, sen ska hon inte sova fören 14-15 tiden igen. För då är det lagom för henne att lägga sig runt 19. Hon blir bara så jäkla gnällig när hon inte får sova när hon vill, haha. Men man får stå ut. För ska hon göra som förut och sova 3 ggr/dag så vill inte hon sova fören sent, och det vill inte morsan serni! Hehe stackars liten.

Hmm, igår såg jag en liten märklig dokumentär på femman, var det någon som såg den? Den handlade om hemfödslar. Personer som väljer att föda hemma, utan någon hjälp mer än från mannen eller kanske en syster. Jag vet inte hur jag skulle reagera på det. Personligen hade jag ALDRIG vågat eller ens klarat av det. Inte när man får välja själv! Sen kan det ju hända att folk föder hemma utan att välja det, men då åker man ju oftast in på sjukhuset direkt efter. Men dessa valde att göra ALLT själv. Modigt eller idiotiskt? Jag vet inte. Jag skulle aldrig göra det frivilligt i alla fall. Har ni tänkt på något sånt någon gång? Jag ryser av blotta tanken.

Nä nu ska jag kika på förlossningkliniken. Sen riskförlossningar. Tv4fakta is the shit!

Puss och god natt!

Kommentarer
Postat av: freja

hon är 10 mån. lite liten bara :)

2009-02-19 @ 06:38:47
URL: http://stocktownstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0