Snö i massor!

Ja det var en smärre chock att kliva upp imorse. Tittar ut och det ser ut såhär:

Extra chockerande var det eftersom igår var det plusgrader och den lilla snö som hade kommit börjat smälta. Haha, det är ganska fantastiskt hur allt kan vända så snabbt egentligen. Men det är mysigt med snö. Och än så länge räknas det faktiskt som vinter så jag tycker att det är helt ok att det kommer snö nu! Men där framåt mars då ska det vara vår och sol. Är inte det ganska lagom? Visserligen så kommer väl denna snön försvinna inom en vecka helt och hållet. Men om jag fick bestämma så skulle det vara snö fram till i början på mars. Sen kan det börja töa och bli soligt och fint. Medan i fjällen ska det fan vara snö fram till slutet på maj, haha. Men nu kan inte jag bestämma, jag är ju tyvärr ingen moder jord. Men man kan ju alltid drömma sig bort. Det gör jag alltid. Men man får så konstiga funderingar då bara, hehe.

Nu är det full fart här hemma kan jag lova. Jag kunde inte ens läsa min fototidning i freda förut för Tindra var ÖVERALLT, haha. Och grannen skrattar och säger "vänta bara, snart ställer hon sig upp och börjar gå". Gah! Hur hinner man med det? Haha. Nåja det går nog bra. Får snart börja barnsäkra kontakterna och sådär. Kommer nog inte plocka bort så mycket prydnadssaker och sånt. Det fick jag också tips om av grannen. Plocka inte bort nått, det är bättre att dom lär sig att inte röra direkt. För hur ska det annars se ut om man kommer och hälsar på någon som INTE har plockat bort allting? Då lär dom sig ju aldrig att inte röra. Så det enda jag (i princip) kommer barnsäkra är vägguttagen, den bärbara datorn som alltid står på vardagsrumsbordet och KATTLÅDAN! Sen får vi väl se om jag kommer på nått annat. Möjligtvis dvd:n och boxern, men får se. Dvd:n når hon ju redan och den är rolig att pilla på. Men men, vi får se som sagt.

Nä nu ska jag kika runt på lite fler bloggar och sånt.
Kanske skriver mer ikväll.
Kram på er i vinterkylan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0