Nu är jag kluven!

Ja det kan man verkligen säga. Imorse ringde en kvinna från ett serviceboende här i stan. Hovhults serviceboende. Hon ville att jag skulle komma på intervju på torsdag. Det är bara ett sommarjobb, men ändå. Nu är det ju såhär att jag hellst inte vill jobba på ett boende. Jag vill egentligen inte jobba inom vården över huvud taget. Men vad gör man såhär i finanskrisen? Jag har ju även sökt jobb på sjukhuset, där jag hellre kan tänka mig att vara, men dom har inte ens tagit bort sin annons från arbetsförmedlingens hemsida. Så då har dom antagligen inte ens påbörjat rekryteringen. Så vad ska jag nu göra?  Och sen så måste jag egentligen ha ett vanligt 7-16 eller 8-17 jobb för att det ska gå ihop med Jespers arbetstider. Sen dagis..vi har skrivit upp oss på 15tim/vecka..fast det behövs egentligen inte mer. Jesper kan ju ha henne om jag skulle jobba, men det känns så surt alltihop. Jag blir så trött!

Nu ska jag avsluta med en dagens lista innan Tindra ska få mat.

dagens låt: Iced Earth - Watching over me
dagens klädsel: Jeans, ett vitt linne och en kofta
dagens skor: "jömpadåjjor"
dagens frisyr: Tofs
dagens mat: Hemmagjord kebab
dagens händelse: Träning ikväll!
dagens planer: Träna
dagens vill ha: Sakerna jag har beställt
dagens saknad: Norrland
dagens tråkigaste: Att jag ska på anställningsintervju på torsdag
dagens roligaste: Att jag ska på anställningsintervju på torsdag.
dagens dummaste: Att jag glömde köpa barnmat..
dagens köp: Mat
dagens godis: Inget
dagens mående: Trött och less!
dagens äckligaste: Hmm..vet inte..
dagens sötaste: Tindra såklart! :D
dagens komplimang: (Tar gårdagens faktiskt) "Jag måste nog hålla med, fan vad liten du har blivit" fick jag av Malin Ohlson :D TACK!!
dagens kärlek: Jesper
dagens dryck: Energidryck
dagens telefonsamtal: Från det där serviceboendet 
dagens känsla: LESS LESS LESS!!

Ha en underbar dag..nu ska jag fortsätta grubbla!

Kommentarer
Postat av: Sophia

Det är väl bara att gå dit på interjuv, alla arbeten är bra arbeten nuförtiden, sedan behöver du ju inte tacka ja bara för att du går dit utan du kan ju gå dit för att kolla vad för tider osv det handlar om...

2009-03-23 @ 15:02:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0