Vårkänslor till 1000!

Solen strålar och det är garanterat 12 plusgrader på framsidan i solen. Härligt härligt. Och på våran baksida har dessa börjat komma upp:


Är inte detta vår så säg!? Äntligen säger jag! Nu får det banne mig inte komma mer snö alltså! För nu börjar humöret stiga och man får nya känslor i kroppen. Nästan så att man kan kalla sig själv nykär, haha! Himlen är blå och aa..allt är bara mys!

Nu ska jag alldeles strax göra lite mat. Blir bara makaroner och köttbullar. Eller nää föresten jag har nog inga makaroner tror jag. Då blir det spagetti och köttbullar istället. Men det går ju lika bra det! Undra om Tindra skulle få köttbullar hon med..hmm..vågar man ge mamma scans köttbullar till dom små? Jag menar det är väl massa salt i dom? Får nog kolla upp det först. Och så kanske jag skulle göra lite brunsås till. För jag hade tänkt börja så smått att introducera mjölk i Tindras mat. Hon har ju inte fått det innan. Eller aa, hon har ju ätit yoghurt, fil och lite smör men ingen mjölk i den befattningen eller vad man säger. Men jag får se. Får kolla upp köttbullarna först. Annars får hon sin burkmat, sin favoritmat, makaronigryta. Den är tydligen väldigt mumma. För den äter hon upp utan protester. Eller aa hon har gjort det flera gånger förut i alla fall. Kan ju alltid hoppas att det går lite lätt idag.

Nä nu ska jag snabbkika lite sen börja med maten och försöka städa undan innan bingolotto börjar.
Ha en trevlig kväll allihopa!
Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Jennyli

mamma scans köttbullar funkar fint till de små! Kanske inte varje dag, men nån gång då och då.. Mina har fått från de va 10 mån =) De innehåller mindre salt än man tror, och grundregeln är ju att man inte ska TILLSÄTTA salt till maten, men salt I maten är inga problem. Man ska alltså inte salta på redan färdig mat. Många tror att det är mat med salt i man ska undvika, så är det alltså inte redigt hehe,, Sen är det kanske inte bra med färdigmat till de så små varje dag, men nån gång då o då gör inget,, =)

2009-03-15 @ 18:38:33
URL: http://ddb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0