Uppväckt av klockan

Jahaja. Tur att man får veta någonting av denna hyresvärd. Här blev man väckt 07.37 av att det ringde på dörren. Vad i helvete tänkte jag?! Då är det riksbyggen som står där och säger, HEJ vi ska byta panna här idag! What?? Jaha..eeeh..jag gick liksom och öppnade dörren iklädd enbart täcke. PANIK!! Men då sa han att dom skulle byta 3 pannor till på området så han skulle åka till dom först så att jag hann klä på mig och röja undan i badrummet (kattlådor, tvättkorgar och torkställning). Och så får vi veta att vi kommer vara utan varmvatten större delen av dagen. Schysst! Men jag menar, vi borde i alla fall ha fått en lapp eller ett telefonsamtal av hyresvärden där hon säger att då och då kommer dom och byter panna liksom! Men ingenting. Och vi skulle ju inte vara hemma idag. Så jag vet inte hur lång tid detta kommer att ta. Men jag vet inte. Vi kanske kan lämna en nyckel eller nått. Vi får se när Jesper vaknar. Det värsta av allt var att Tindra också sov. Hon hade säkert fortfarande sovit om det inte hade varit för riksbyggen. För hon vaknade också av att jag klev upp när det ringde på dörren.

Jaja, skit samma. Jag orkar inte bry mig. Det viktigaste är väl att vi får en ny panna, eller hur? Så nu får vi se hur vi ska göra idag. Om vi kan åka i alla fall eller om vi måste vara hemma. Det återstår att se. Jag blev lite putt i alla fall. Men inte på riksbyggen utan på våran hyresvärd. Tänk om vi inte hade varit hemma? Tänk om vi hade åkt bort redan? Vad hade hänt då? Hade vi inte fått en ny panna då? Ääh!

Nä nu måste jag ta en snabbkik på mina favoritbloggar och sidor.
Ha en trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0