Apoteket

Ja jag måste bara få slå ett slag för att apoteket är grymt uppdaterade, haha! Denna "metod" som jag nu äntligen upptäckt att det är det bästa dom kommit på har nog funnit i ett par år eller nått. Men i alla fall, jag känner att jag måste. Det är ju grymt jäkla bra att utskrivna recept läggs centralt så att vart man än befinner sig i landet så kan man hämta ut det man har fått utskrivet! Som denna gången, Tindras hostmedicin. Vi fick utskrivet bricanyl sist vi var hos doktorn med Tindra men hämtade aldrig ut det då vi hade bricanyl kvar hemma. Nu är bricanylen nästan slut hemma och jag hade ju inte en tanke på att ta med den heller för den delen. Jag knallade in på apoteket här utanför och hämtade ut en helt ny flaska! Jag vet, jag är lite efter, men jag har ju aldrig behövt tänka på detta förut fören nu! Så det ger jag tummen upp för i detta inlägg. Dock var jag ju så dum att jag inte köpte någon alvedon igår så det ska jag knalla iväg och köpa så fort lillan vaknar!

Skriver mer ikväll..

Kommentarer
Postat av: Jennyli

En smart grej som vi kör är att ha iaf en supp alvedon i ALLA väskor! I skötväskan, i min handväska osv.. för då har man en när man verkligen behöver! Likadant med plåster ;)

2009-11-27 @ 16:59:35
URL: http://ddb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0