Ett gott skratt?

Ja jag tänkte få bjuda på ett gott skratt såhär på kvällskvisten, hehe. Jag pratade nämligen med min gammelmormor förut idag, hon ringde för att berätta att hon inte skulle hinna få hem garnet till tröjan som hon ska sticka så att hon hinner sticka den innan jul. Aja, det var inte det som var det roliga. Utan det var en sak hon berättade om mig när jag var liten. Hon stickade ju många tröjor åt mig och mina småsyskon när vi var små. Men hon minns speciellt en. Jag fick den när jag var runt 2 år, men när jag var runt 4 kunde jag fortfarande ha tröjan. Så då satt jag hemma hos dom med mamma, fikade garanterat pepparkakor och mjölk som vanligt, haha! Då hade hon frågat "men lever den där än?" (hon syftade ju på tröjan såklart). Och då hade jag svarat, gravallvarligt, "nää, nog är den då stendöd!" HAHAHA!!! Fy sjutton vad jag skrattade när jag fick höra det, hahah! Nog har jag hört om barn som är härliga och säger roliga saker men trodde inte att nått sånt hade kommit ur min mun, hehe. Men jag hade ju rätt.. Tröjan levde ju faktiskt inte, den var allt ganska död.. Hahaha!

Föresten, mamma, om du läser detta så kan du få hälsa och säga Grattis till mormor Maj ifrån oss. Hon är inte lätt att få tag på. Har ringt flera gånger idag men inte ens telefonsvararen var ju igång? Så du får hälsa och gratta från oss!

Nu har jag faktiskt tänkt gå och lägga mig alldeles strax. Så nu får det vara nog med blogginlägg från mig, haha! Det blev liksom mer än ett idag..4 tror jag till och med..herregud.. Night night sleep tight!

Kommentarer
Postat av: Mamma Stina

:) Det var romantiskt. Supernöjd.



Men hur gjorde ni då? Var det en vanlig kväll i soffan?



Kram

2009-11-02 @ 22:24:21
URL: http://www.minbebis.com/mamma_stina/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0