Inget stockholm?

Just nu verkar det verkligen inte bli något stockholm för mig och Tindra. Jag och Jesper hade ju TOTALT glömt bort våra katter! Så om inte jag (eller Jesper) lyckas hitta någon kattvakt pronto så blir det att vara hemma. Vi kan ju liksom inte lämna dom ensamma hemma i nästan en vecka! Okej om det bara är över en natt liksom. Men men, inte mycket att göra det är ju våra katter och därmed vårat ansvar. Det är därför man skulle haft hund! För hunden kunde ha följt med utan problem liksom... Nåja, smällar man får ta. Någon som är sugen på att vara kattvakt? Ni måste vara här minst 2 gånger per dag. En på morgonen för att släppa ut katterna och en på kvällen för att släppa in dom och ge dom mat. Bara till att höra av er om ni känner er sugna, haha!

Sen vill jag bara lägga till en liten kommentar om denna svininfluensa! Skiten har ju redan börjat mutera sig för att alla vaccinerar sig så snart kommer inte vaccinet att hjälpa, bara så ni vet. Det lär ju inte dröja många månader.. Jag kommer inte vaccinera varesig mig eller Tindra, känns onödigt. MEN jag förstår dom som har till exempel astma eller andra problem med lungorna om dom vaccinerar sig och sina barn eftersom denna influensa tydligen sätter sig främst på lungorna, så visst, då är det en annan sak. Men är man fullt frisk och inte har sånna problem så ser jag ingen anledning. Men det är ju mina åsikter.

Vad händer idag då? Ingenting kan jag tala om! Det är skittråkigt väder rent ut sagt. Det regnar och det är så mörkt så att man kan tro att det är skymning och att solen ska gå ner. Får nog bli en inomhusdag idag. Hade kanske behövt handla lite mat dock så det får vi nog göra så fort Tindra vaknar igen. Fick faktiskt lite sovmorgon idag också, hihi. Älskade dotter som älskar att sova!

Nää nu ska jag kika vidare! Ha en trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Sophia

Jag fattade det som om det var den muterande varianten som satte sig på andningssystemet.

Alltså att man fick den vanliga influensan i kroppen men denna kunde mutera och sätta sig i andningssystemen och det var denna som gjorde att folk dog.

Så om man vaccinerade sig så får man ju inte influensan och den har då inte chans att mutera i kroppen.



Men jag har bara hört på nyheterna så jag har inte så mkt info om det =)



2009-11-22 @ 11:50:17
URL: http://slns.blogg.se/
Postat av: Mina

Synd att vädret inte är det bästa denna dag..men man får göra det bästa av det.Ha en skön dag med din söta familj.kram

2009-11-22 @ 12:57:28
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Sophia

Hoppas ni hittar en kattvakt! Ni kanske kan fjäska för grannen? Synd att vi bor så långt bort

2009-11-22 @ 16:06:56
URL: http://slns.blogg.se/
Postat av: Katja

Godkväll!

Haft en bra dag?

Jag kan vara kattvakt ;) Ja, bor ni i Skövde så.. hihi..

Ha en toppenmysig söndagkväll!

Kram!

Pst, städningen gick bra, men det är två fönsterutor kvar att putsa sen skura ut.. typ.. :P

2009-11-22 @ 19:50:18
URL: http://smultronduvan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0