Äntligen!!

Äntligen kan jag få börja kalla min dotter ett matvrak! HAHA! Som jag har väntat på denna dagen i över ett års tid! Men nu har hon verkligen börjat äta, och inte lite heller! Igår vräkte hon i sig en stor portion med lax och potatis till lunch, massa köttbullar och makaroner PLUS en hel banan till middag för att sedan två timmar senare äta nästan 300ml välling. Idag hade hon ätit en stor portion fiskbullar på dagis och hemma åt hon massor med pasta och pastasås med kycklingfilé som jag gjorde. Det känns hur bra som hellst! Känns som att hennes matproblem äntligen börjar släppa! Hur gött som hellst!

Utvecklingssamtalet gick bra. Fick veta en massa saker som Tindra har lärt sig. På förskolan har dom något som heter tvärgrupper. Där jobbar dom mycket med matte. Inte matte där man räknar utan mycket färger och former. "Fröken" visade massa bilder på Tindra. Dom har nämligen bilder med t.ex en röd nalle på. Sen har dom plastnallar i samma färger. Tindra har lärt sig att ta den röda plastnallen och sätta den på nallen på bilden. Superduktig är hon mitt lilla hjärtegryn, hehe. Och det är lite häftigt att dom små lär sig så fort! Sen vet hon hur man lägger saker I korgen eller PÅ bänken och lite sånt. Sen vill hon såklart ha massa uppmärksamhet och hon vill tydligen ha uppmärksamheten FÖRST av alla, haha! Hon blir sur om det skulle vara på nått annat sätt. Skrutt! Nåja, det var kul att höra i alla fall. För vi fick ju självklart höra att Tindra oftast är glad, snäll och otroligt social. Det känns ju skönt att höra i alla fall. Sen undrar jag om jag gjorde bort mig lite, haha! Jag sade ju inte FÖRSKOLA utan jag sade rakt ut dagis! Jag reagerade inte ens på det utan det var Jesper som sa det åt mig när vi kom hem, haha! Aja, jag kallar det dagis, så är det bara.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Absolut! Jättefin blogg =)

2009-10-20 @ 21:39:14
URL: http://beeccaa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0