Barnmorskan

Ja då har man precis kommit hem från barnmorskan. Jag måste verkligen skräpa mig nu med min järnmedicin. Hade lite väl lågt järnvärde. Nåja, det blir nog bra. Den smakar skit bara. Och precis som förra gången har jag väldigt högt sf-mått för att vara i denna veckan och det känns ju. Men jag har ju tydligen en väldigt långsmal livmoder eller nått.
BT: 100/50
HB: 106
BS: 6,2
Vikt: 75kg
Hjärtljud: 150/min
SF: 30cm (som sagt, rätt stort)
Jag ligger ovanför alla kurvor. Men det gjorde jag med Tindra också. Den efter någon vecka sjönk jag så att jag låg under normalkurvan. Så vi får väl se om det blir likadant denna gången. Men jag kan inte hjälpa att jag blir lite orolig. Tänk om man får en jättebebis?! Hemska tanke. Nää, Tindra var i perfekt storlek tycker jag, haha. Men vi får väl se. Förra gången var det ju prat på att skicka iväg mig på ett tillväxtultraljud men som sagt, magen hann sjunka eller vad man säger. Så jag hamnade ju normalt. Det började hon ju babbla om även denna gången. Om tillväxtultraljud. Men jag skulle väl tippa på att det inte blir denna gången heller.

Nåja, sådär ser det ut i alla fall. Nu ska jag försöka vila lite innan vi ska hämta lillan på dagis igen.

Kommentarer
Postat av: Sophia

Aja baja inte slarva med järn :P Viktigt för lillbebisen också =)

2009-10-06 @ 15:46:21
URL: http://slns.blogg.se/
Postat av: Melissa - Vincents Mamma

va e en stor bebis för dej? ;)

2009-10-07 @ 14:15:37
URL: http://ooomelissaooo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0