Bebiskläder!

Ja då har man precis suttit och gått igenom massa bebiskläder, hihi. Vad roligt det är och man har verkligen svårt att tro att våran skrutt (Tindra) faktiskt har varit så liten så att dessa kläder till och med varit för stora, haha! Men jag fick rensat ut lite. Sånt som jag vet att jag aldrig kommer använda och lite som var smutsigt och trasigt. Susanne ska komma hit på fredag och se om det är något av det hon vill ha. Jag har ju i princip bara sparat flick-kläderna. Alltså rosa saker typ, haha! Så jag har faktiskt lagt undan lite fina kläder med. Får väl se. Man kanske är lite dum som ger bort sånna kläder men jag har inte planerat att ha fler barn. Skulle man då få en sladdis eller nått så får man väl ta den smällen då. Men det finns fortfarande klädesplagg jag saknar nu. Strumpor har totalt försvunnit! Så det måste införskaffas, overaller (har en på g men får nog ha minst 2), mössor som är tjocka (som sagt, Tindra kom i juni så har bara supertunna), filtar (dom flesta som Tindra har haft är så fläckiga eller slitna) och kanske lite fler byxor för det hade jag inte så många. Men sen har vi faktiskt det mesta, gött! Nu är jag glad att vi faktiskt tog reda på könet, hehe.

Till Tindra får vi ju dock köpa en hel del grejer. Nytt och större täcke och kudde, ny säng, nya påslakanset och sånt. Jaa, det blir en hel del. Sen funderar jag på om vi skulle köpa en ny spjälsäng till bebisen. För den som Tindra ligger i är verkligen sliten nu och ganska ranglig. Men vi får väl se. Det löser sig nog. Men nu vaknade lillskruttan så får mysa lite med henne. Sen bär det av till bvc.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0