Stressig morgon och veckohandling!

Ja, det blev lite stressigt imorse. Såhär var det. Tindra vaknade vid halv 6 och vid den tiden kliver vi INTE upp i denna familjen, så enkelt är det! Så jag fick gå in och lägga ner henne några gånger. Sista gången var klockan halv 7 och då tänkte jag att, nu struntar vi i detta och kliver upp istället men då somnade ungen om! Det måste hon ha gjort för tyst blev det, haha! Så jag somnade ju givetvis om jag med. Men det skulle vi nog inte ha gjort för nästa gång JAG vaknade (av mig själv) var klockan kvart i 9. Tindra skulle vara på dagis klockan 9, hehe. Så det blev upp, väcka Tindra som sov så sött, göra en flaska, på med kläderna och sen gå raka spåret till dagis. Tur att man har nära, hehe. Som sagt, blev lite stressigt. Dagis vill ju gärna att man kommer i tid, självklart. Men dom blev inte arga vi blev ju inte jättesena, bara 5 minuter eller nått så det var lugnt.

Sen när jag kom hem satte jag mig och kollade på dagisets hemsida. Fick nämligen min inloggning dit. Blev lite förvånad över en grej som stod där. Under en fråga om hur Tindra visar att hon vill ta nya utmaningar och lite sånt. Så hade dagiset skrivit att Tindra gärna är och klättrar i rutchkanan när andra ska åka och att hon gärna utforskar gårdens alla hörn, inget konstigt i det alltså. Men sen kom den meningen som jag blev RÄDD när jag läste. "Det är inte alltid vi vet vart Tindra är, hon förflyttar sig väldigt snabbt." Hur sjutton tolkar man en sån mening? Har dom ingen som hellst koll på ungarna eller har dom fullt upp med att snacka skit med varandra istället? Eller behöver dom kanske fler personal om dom känner att dom inte HINNER hålla koll på alla barnen? Nä, jag blev lite rädd för detta faktiskt. Men jag vet inte vad jag ska eller kan säga om det. Men man börjar ju fundera om man verkligen valde rätt dagis...

När Jesper vaknade så klädde han bara på sig och sen åkte vi till maxi för att handla. Nu var vi faktiskt duktiga och handlade för hela veckan! Skönt! Så till middag idag blir det nått jag aldrig har prövat. Det blir makaroner, tacoköttfärs och majs, hälla över grädde och strö ost över och in i ugnen en stund. Får väl se om det kan bli nått gott. Jag fick dock ruskigt ont i svanskotan och vänstra skinkan av att handla så nu vet jag inte hur resten av dagen kommer se ut. Kanske kan ta oss ut och leka en liten stund. Beror på. Jag får i alla fall vila mig lite nu innan vi ska hämta Tindra igen. Just det, jag skickade iväg mina papper idag med. Var och lämnade på arbetsförmedlingen och grejer. Skönt att få det gjort! Nä nu blir det vila!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Jag har bara en fråga, i dina graviditeter. Hade du ngn gång en ganska riklig blödning då i början eller under graviditeten? Eller känner du ngn som haft det?

2009-10-12 @ 17:31:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0