Morgon igen då..

Ja då var det morgon igen. Jag är trött som attan. Men tror ni att jag kunde somna igår? Nää, som vanligt. Fastän jag var så trött att jag höll på att somna vid 17-tiden så kunde jag inte somna när jag gick och lade mig. Tror att jag låg vaken till 00.30 eller nått sånt. Sista gången jag kollade på klockan var den i alla fall 00.17. Strax efter det somnade jag. Så jag känner mig lika hängig idag faktiskt. Men inatt var första natten på..jaa jag vet inte när..som jag inte behövde gå in och bädda ner Tindra, igen. Det var grymt skönt att slippa bryta sömnen när man väl somnat. Men jag har bestämt mig för att pröva en grej. Hon måste ju lära sig att kunna somna om själv.. Kanske inte om hon störtgrinar men det händer inte så ofta att man måste gå in dit för att trösta. Så vaknar hon inatt och smågnäller ska jag faktiskt försöka att inte gå in till henne. För jag menar, det är ju inte så att hon inte somnar om när hon vaknar. Men som sagt, det blir jobbigt ändå. Nåja, vi får väl se hur det går.

Vi har ju funderat länge på att skaffa hund igen. Sist gick det ju mindre bra. Inte för att vi inte klarade av det utan för att hunden inte trivdes i våran lilla lägenhet som vi hade då. Han bara skällde och gnällde och blev aldrig rumsren. Hemma hos min mamma, som hade en mycket större lägenhet, så kissade han aldrig inne. Men så fort han kom hem så var det som att han inte gjorde annat. Så därför fick vi göra oss av med honom. Han var så fin. ÄR så fin. Det är en kompis till Jespers mamma som har tagit honom, så han är ju inte död. Men nu är vi som sagt sugna på en hund igen. Men samtidigt tvekar vi lite. Vi ska ju ha ett till barn snart. Men där är ju en av orsakerna till att jag egentligen vill skaffa vovven nu i så fall. Då hinner man göra hunden rumsren INNAN bebisen kommer. Det är ju positivt i så fall. Men kommer man ha tid sen? Med 2 barn och en hund? Plus två katter också..det är det som får mig att tveka lite. Rasen vi har funderat på är finsk lapphund. Dom är så himla fina och i perfekt storlek. Inte för stor och inte för liten. Och sen är dom ju fruktansvärt fina! Nåja, vi får fundera lite till helt enkelt.

Vad händer idag då? Jo jag ska iväg till biblioteket. Sen ska jag även köpa toapapper och mjölk på vägen hem, hehe. För det glömde vi igår. Ska även ringa a-kassan och fråga lite om jag ska skicka in kassakort fastän jag får aktivitetsstöd och sånt. Måste även skicka mitt moderskapsintyg som jag glömmer hela tiden, fy på mig. Och snart har jag inga kort kvar i min plånbok så nu måste jag sluta skriva..

Kommentarer
Postat av: Mindy

Godmorgon min gravida blogg vän..Tycker man om att läsa så tycker jag helt klart man ska köpa den.för det står en del trevliga saker i den..Hoppas att allt är bra med dig denna måndag morgon som det är med mig.kram

2009-09-14 @ 09:32:49
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Tommy

Nej men titta de är ju du undra just vem de var som hade kommenterat :D Gift nu oxå man får säga grattis :D å för att svara på din fråga de undrar ja med ibland. men då ja la av så fanns de ingen motivation kvar. å för att spela på den nivå ja gjorde då måste man verkligen brinna för de med tanke på vilken tid de tar. Hoppas allt är bra med dig.

2009-09-14 @ 11:36:40
URL: http://tommyjunttila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0