Låt mig få presentera..



Detta ska bli våran nya familjemedlem! Var och träffade henne idag och det var en alldeles underbar hund! Jättelugn och snäll, jättebra med barnen och superfin! Hann inte ta så många bilder men det kommer mer sen när hon väl är här hos oss. Hon ska nämligen bara veterinärsbesiktigas och sen kommer uppfödaren hit och lämnar henne. Dels för att hon vill veta vart hon kommer hamna (Troja alltså) och sen för att hon vill hitta hit när det är dags för parningar och sådär. Vi kommer ha henne på foder, uppfödaren vill ha två kullar (och hon har sin första löp nu i skrivande stund 11 månader gammal) och sen är hon våran.

För att berätta lite mer om hunden så är hon en renrasig finsk lapphund med stamtavla. Hon kommer att ställas ut (av mig). Ska bli riktigt kul att komma ut på lite utställningar igen! Hon verkar lite rädd för andra hundar och skäller rätt mycket när hon ser dom, något vi får öva på. Detta är anledningen att hon ska ut på foder då hon är väldigt underlägsen dom andra hundarna. Ingen kennelhund med andra ord! Men älskad från första stund vi såg henne! En riktig mysprinsessa är hon! Så nu kommer vi ha världens 3 bästa prinsessor i hemmet! Här kommer en bild till.



Så detta är alltså det "hemliga" vi gjort idag. Varit och träffat Troja och hennes uppfödare. Svinkul! Men nu ska jag snart slänga mig på soffan. Är helt död efter att ha somnat efter klockan två inatt. Huvudet värker också. Så detta får vara allt från mig. God natt och sov så gott! Kram på er!

P.S. Har ändrat lite i designen som ni kanske märker. Men nu har jag kört ihop det totalt så nu kan jag inte ens byta bilder i headern. Ååh vad trött jag blir på mig själv! Aja, denna designen får väl vara tills efter jul, sen kör jag nog på en helt ny design. Så får det bli! D.S

Kommentarer
Postat av: mamma

herre gud va söt hon är... likadana pigga och bruna ögon som Oskar,, det där blir säkert roligt för hela familjen. Precis rätt storlek för att även barnen kan busa med henne utan problem. Ska bli kul att följa även er nya familje medlem kram mamma

2010-12-14 @ 19:58:28
Postat av: Sophia

Vad roligt för er =) Men hon skulle väl inte paras redan nu väl?

Då kanske vi ses på nån utställning =) Jag ska satsa på den i vänersborg som är i början av juni nakk har den utställningen och har ringträningar innan det =)

2010-12-14 @ 21:11:23
URL: http://sln.bloggplatsen.se
Postat av: Anna

Vi kanske syns i utställningsringen då med andra ord ;)) Söt hon är!!

2010-12-14 @ 21:31:39
URL: http://jakiya.blogg.se/
Postat av: Sophia

Klubben som har utställningen samt ringträningen är http://nakk.se/ all info när det är kommer ut där.

Utställningen har jag för mig att de redan har ett datum på men ringträningen har inte kommit ut ännu :)

Ja det stämmer, 24 månader ska tiken vara :)

2010-12-14 @ 22:09:18
URL: http://sln.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0