Liten roadtrip!

Vi var till dollar store och öb en sväng tidigare idag. Sen åkte vi hem till Pelle och visste inte riktigt vad vi skulle göra en dag som denna. Då bestämde vi oss för att åka till Haparanda! Bara sådär! Så vi klädde på oss och åkte och Alex fick vara barnvakt åt Molly. Hämtade upp Jennifer och mamma också. Väl där så gick vi in på IKEA och käkade mat och sen åkte vi över till Finland. In på Citymarket i jakt på ett par skor till Tindra av märket Kouma, men där var det så utplockat att det var skrämmande. Började få lite panik.. Storlekarna fanns i 20-21 och nästa storlek efter det var 30! Vi behövde 24/25 därnånstans. Men vi fick tips om Prisma som låg lite längre bort. Så vi åkte dit och där fanns det! Jag testade skorna på Tindra med raggsockar på och mätte även hennes fötter på en såndär mätgrej. Hon har storlek 21 fortfarande så det fick bli ett par 24 och JAG tog sista paret! Sen var det samma där..20-21 och sen 30! Fick dock bli ett par röda, jag hade hellre sett ett par svarta eller rosa för att matcha hennes overall bättre, men dom duger! Dom skorna är alltså hälften så dyra där än i Sverige. Skulle vi köpa dom i Sverige så får vi betala 699:- om vi vill ha dom, i Finland betalade vi 34,90 euro och det är ungfär 327 svenska kronor. Så vi blev nöjda! Efter detta åkte vi tillbaka till IKEA och gick runt lite och jag fick tag i det vi behövde - ramar i rätt storlek för ett bättre pris än här i stan! Så det blev en trevlig resa och Tindra verkar då ha haft roligt hon med!

Så det har faktiskt varit en riktigt trevlig dag och nu är jag helt slut! Vi var hemma strax efter 21. Imorn är det ut på nya äventyr. Dock blir det av lite lugnare slag, hehe. Vi ska hem till min storasyster och ha "lilla julafton", äta god mat och umgås! Ska bli trevligt! Men nu väntas sängen.. Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0