Nu är hon här!

Idag fick vi hem lilla Troja! Helt underbar! Uppfödaren ringde mig när vi precis kommit till bvc. Hon sa att hon fått en tid för Troja redan idag klockan 10.15 för besiktning. Så nu är hon redan här, gick igenom besiktingen u.a. Och så vaccinerades hon också. Så nu behöver hon inte vaccineras fören nästa år. Just nu är hon och Jesper ute på promenad. Dom skulle gå ner genom fårhagen och sen upp igen. Så dom kommer nog snart tillbaka. Och så fort ungarna vaknar så ska dom få lite mat och sen blir det en långprommis för hela familjen! Ska bli härligt!

Vi har ju även varit och "besiktigat" barnen våra. Tindra hade 2,5 års kontroll och även kontroll av språket. Hon gick igenom med stort MVG! Hon har även ökat på sin vikt lite och det känns skönt att höra då hon fortfarande trilskas med maten hemma. Hon vägde nu 13,5kg och hon var hela 92cm lång.

Även Molly gick igenom utan problem trots att hon ser blåslagen ut efter alla vurpor, hehe. Hon vägde 9040 gram och var 74cm lång, huvudomfånget var 45,2cm. Dom börjar bli stora båda mina tjejor! Så nästa gång vi ska dit blir nästa år (haha, humor..) den 10 januari klockan 13.00 och då är det vaccination som gäller för Molly. Stackarn. Hon reagerar ju så på sprutorna efteråt. Sist så sov hon ju från 16.00 till 07.00 morgonen därpå.

Nää detta får vara allt för denna gången. Nu ska jag äta upp min överblivna pizza från igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0