Snöstorm!

Ja det kan man lugnt säga! Det snöar och blåser för fulla muggar. Bara inatt har det kommit över en decimeter och det ska snöa hela dagen och natten inatt. Jag kan inte förneka att jag tycker att det är rätt mysigt. Ikväll blir det nog att tända lite ljus och bara mysa. Jesper var ju iväg på festligheter igår (julfest hos chefen) så det kändes lite ensamt. Men ändå lite skönt att få testa på hur det går att vara ensam med två ungar och en hund. Det gick faktiskt ganska bra måste jag säga! När ungarna hade somnat (och vaknat och somnat igen) så passade jag på att ta en vända (om än kort, jag såg ju vårat hus i princip hela tiden) runt kvarteret så att Troja fick kissa. Nummer 2 passade hon på att göra innan Jesper åkte. Det var som att hon visste att han skulle åka så hon passade på. För sen när Jesper kom hem på natten så gick han en runda med henne och då gjorde hon bägge delarna! Toppen helt enkelt!

Nu har vi nyss kommit in hela familjen. Har varit ute och busat trots att ungarna (och jag) är lite hängiga. Men jag kände att dom behövde komma ut, lite friskluft har ingen dött av! Så vi har hoppat och busat i snön med Troja och ungarna har fått åka lite bob (snowracer). Tror att vi alla uppskattade det för Troja hoppade och sprang i snön och hon gillar det! Så nu ligger både ungar och hund och sover, dom blev alldeles utslagna, hehe! Synd att det snöar så för annars hade ni fått bilder. Vill inte riskera att få en fuktskada i kameran!

Vi ska åka ut och handla en sväng när ungarna vaknar. Behöver ha hem lite till middagen. Tänkte slänga ihop en pastasås på kyckling bara så vi behöver ha hem lite grädde. För resten har vi hemma. Blir nog bra. Men nu ska jag läsa min lilla bloggrunda! Ha en fortsatt trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej gumman!

Ja jag såg att nu skulle få snö och sedan får ni kallt, ner till 20-. Ja här har vi då med fått snö så det räcker och blir över, det har säkert kommit en halv meter sedan ni for men du för tillfället är det uppehåll. I kväll ska jag sova hos gammelmormor för jag ska följa med dom på bingo i Lillpite och då går det ingen buss hem. Ja ja krama flickorna från mormor och hälsa Jesper med// Kram mamma

2010-12-19 @ 12:28:03
Postat av: alexandra

Vet inte än. vi har ju inte åkt? :)

2010-12-19 @ 13:35:02
URL: http://wiikman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0