Våran julafton!

Våran dag började med uppstigning 06.20. Tindra har vaknat den tiden ett par dagar nu. Tror att det beror på att hon är sjuk. Sen satte det igång, vi kollade lite tv, ungarna öppnade sina "julstrumpepaket" som vi istället lagt under granen, jag och Jesper duschade, klädde på oss, jag klädde ungarna medan Jesper packade in paket och sånt i bilen. Sen åkte vi upp till Jespers pappa. Där blev det lite mat, julklappar och mys en stund. När det var dags för Troja att pinka så åkte vi hem, lastade ur och i bilen med andra paket, hämtade Troja och sen åkte vi ut till Brastad. Lite bilder blev det dock hos Jespers pappa också. Dom kommer här.

















Molly drog fram massa blöjor ur skötväskan som hon sedan kröp iväg med och stoppade ner i hinken. Hon har nog städandet i generna, haha! Undra vart hon fått dom ifrån..?

Sen till Brastad som sagt. Där blev det att se på Kalle Anka, äta mer mat och sen vänta på tomten. Tindra höll humöret uppe trots 39 graders feber (visserligen fått lite alvedon) men hon var pigg och glad hela kvällen. Det var Molly med. Det roligaste var nog när Molly fick syn på tomten. Hon stod som paralyserad och gapade! Sen började hon skratta, hehe. Sen upptäckte hon ju att hon fick paket också, det var extra roligt, hehe! Dock strundade vi i att fråga Tindra om hon ville ge sin napp till tomten. Kändes inte så värt det när hon är sjuk. Idag sa dock Jesper att vi glömde det igår och då blev Tindra nästan ledsen för hon VILLE ju ge nappen till tomten! Men vi får helt enkelt hitta på nått annat, men NEJ jag tänker inte "trappa ner", det funkar inte! Efter att tomten hade varit där så åkte vi faktiskt hem. Då var ungarna helt slut så vi fick hoppa över ris ala maltan. Behöver jag säga att dom somnade ganska snabbt i bilen påväg hem? Självklart blev det lite bilder där med.

























































Som ni ser hade inte Molly heller nått problem med tomten. "Han" var mest intressant även om hon blev minst sagt chockad när han kom. Och mera julklappar skulle hon ha också, haha! Sen blev hon väldigt sugen på att dra honom i skägget, haha!

Här kommer lite bilder från i förrgår med. Tänkte ta en bild på ungarna vid julgranen och blev plötsligt väldigt glad att jag inte ens försökte ta en fin julbild på dom två tillsammans iår, haha! En unge som vägrar titta in i kameran och en unge som hellre vill rymma..





















Här kan ni även se dom nya bästisarna Troja och Freya. Den katten vi MINST trodde skulle acceptera Troja gjorde det FÖRST! Turbo är fortfarande lite kinkig över detta med hunden men han bryr sig mindre nu. Freya däremot kan gå och stryka sig mot Troja och verkligen fjäska med henne. Känns faktiskt skönt att veta att hon accepterar henne!

Men nu kommer jag avsluta inlägget om julafton med en dagsfärsk bild på en sovande sjukling. Jag kommer förmodligen återkomma senare med lite fler bilder från idag. OM jag orkar!



Jaa, just det. Kan även tillägga att jag inte orkat göra NÅTT med bilderna! Inte ens vattenstämpla dom..har inte haft ork, tid eller lust med det idag!


Kommentarer
Postat av: Eva

Riktigt fina bilder från er julafton. Hoppas att barnen snart är friska igen.



Få barnen att samarbeta på kort är inte alls så lätt. Jag har inte ens försökt ta någon bild med barnen framför granen i år.

2010-12-25 @ 21:41:38
Postat av: frida

fruktansvärt snygga bilder på mig.. du hitta inga snyggare där man såg dubbelhakan lite mer? ;) haha!

2010-12-25 @ 21:48:14
Postat av: Nina

vilken mysig jul ni hade! :D



goood jul!

2010-12-25 @ 21:59:51
URL: http://deliciously.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0