Ett inlägg till fröken Molly!

Kan börja med att säga att allt gick bra på bvc. Hon har växt en hel del. Hon har stuckit iväg över sin kurva på längden, hehe! Hon är nu 66 cm lång och väger 7000 gram, huvudomfånget var 42 cm. Hon blir nog längre än storasyrran! Sen fick hon även 2 sprutor (vaccination) och jag tycker så synd om henne. För hon reagerar starkt på sprutorna varje gång. Hon gjorde det förra gången med. Hon har varit suuuupergnällig nu på eftermiddagen och har sovit väldigt mycket. Får väl se vilken tid hon behagar att vakna. Jag låter henne sova hur länge hon vill med tanke på att hon inte kan sova på nätterna efter den nya medicinen. Får se hur kvällen fortgår..

Angående nätterna ja, vi har inte fått sova på 3 nätter nu och det känns lite faktiskt. Hon vaknar mellan 2-4 och sen somnar hon inte om fören Tindra har vaknat, klivit upp, ätit välling, hon själv fått mat och båda fått nya blöja..d.v.s att hon somnar kanske runt 8-8.30. Det hjälper inte att ge henne mat på natten heller för hon somnar inte om efter det ändå. Och det verkar inte som att hon vill ha det heller så jag tänker inte ge henne det då jag inte vill ha det som vana. Får väl se hur länge det tar för henne att vänja sig och att hennes lilla kropp ska ställa in sig på den nya medicinen för jag gissar att det är p.g.a den som hon gör såhär. Största biverkningen var ju överaktivitet så tror inte att det är något annat faktiskt.

I övrigt får vi nu börja använda storlek 74 på kläderna. Storlek 68 börjar kännas trånga att knäppa i grenen. Fy sjutton vad hon växer fort. Har ju knappt hunnit använda storlek 68. Vilket i och för sig är rätt bra för jag hade knappt några sommarkläder i den storleken men har lite mer i 74. Då slipper jag köpa en massa nytt som hon ändå knappt hinner använda och det känns faktiskt bra. Visst ska hon få lite nytt men jag behöver inte köpa en helt ny garderob! Så mamma, det var bra  tunikan du köpte var i storlek 74, för då hinner hon använda den mer än en gång liksom, hehe!

Annars då? Jaa, finns inte så mycket att berätta tror jag. Får knappt i henne puréer eller gröt då hon sticker ut tungan så fort hon får nått i munnen som inte är ersättning, hehe. Men det går förhoppningsvis över. Hon rullar ännu inte från rygg till mage men det är inte långt ifrån. Alltså..hon ligger typ på mage med underkroppen men på sidan med överkroppen om ni förstår? Ska försöka fånga det på film så jag kan visa bättre. Har inte tränat nått på att sitta då hon fortfarande känns rätt instabil i ryggen men det kommer det med. Hon får ta det i den takt hon känner. Hon har börjat förflytta sig dock. När hon ligger på rygg så sätter hon i fötterna och skjuter ifrån och när hon försöker rulla så flyttar hon på sig automatiskt, hehe.

Oj vad långt detta inlägget blev. Nu finns det ju ingen plats för att skriva om annat, haha! Och jag som inte hade nått att skriva om igår. Aja, det kommer komma ett till inlägg ikväll när ungarna lagt sig för natten. Då kommer det komma lite bilder med från muséet igår. Ha en fortsatt trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0