Ingen bra dag..

Dagen började helt ok. Jag och Jesper åkte och käkade lite lunch och gick och strövade lite. Mollys hosta är ju inte bra.. Idag hostar hon till och med så hon kräks. Så nu blev jag less och ringde bvc. Fick en akuttid hos en läkare och vi skulle vara där klockan 15. Sagt och gjort så åkte vi dit och jag blev väl inte överlycklig över vad jag fick för svar.. Hon misstänkte att Molly kunde ha barnastma. Känns ju mindre bra kan jag säga. Visst, nu kanske vi kan få bukt med hennes hosta och rossliga andning men det känns ändå jobbigt. Finns ju olika typer av barnastma också men jag vet inte vilken sort just hon har. Det är väl rätt tidigt att ta reda på kanske. Förhoppningsvis har hon INTE den som innebär massa allergier. Jag hoppas verkligen inte det i alla fall. För då måste vi göra oss av med katterna med.. Finns ju även en icke-allergiastma och det är väl den jag misstänker (och hoppas) att hon har i så fall. Så nu vet ni det också..

Just nu är Tindra och Jesper ute och leker. Dom inväntar glassbilen som ska komma hit om ca. en halvtimme. Hon är förväntansfull, hehe. Imorn är det mycket som ska göras som vanligt. Jag fattar verkligen inte varför vi ska flyga och flänga hela tiden men alltid är det nått. Imorn ska Jesper på återbesök (nummer 2) hos ögon. Sen ska jag klippa mig (och tunna ur håret massssssor!!). Klockan 14 ska vi och titta när Ida "springer ut" och efter det bär det iväg till Kristevik på studentmiddag.

Appropå Molly måste jag bara berätta en grej. Det har ju gått lite sisådär med hennes smakportioner. Gröten verkar vara det hon gillar bäst än så länge. Jag ska försöka ge henne gröt när hon äter sitt andra mål (runt 10-tiden) och idag gjorde jag en ganska stor portion. Hon åt upp nästan allt och detta UTAN att spotta ut mer än hälften. Kors i taket! Mätt verkade hon vara med och stod sig ett par timmar på det. Gott gott! Glömde bort att jag har lite bilder på henne i kameran som jag tänkte visa..men får ta det en annan gång..om inte ikväll så kanske imorn.. För nu orkar inte jag skriva mer. Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej gumman! Det var ju jätte tråkigt med Molly men det är ju bara hoppas att det inte är astma eller allergi, allergier finns ju mer på din pappas sida änn min. Vad jag kommer i håg är det bara Nathalie som är allergisk och gammelmorfar fick ju astma mer på äldre dagar. I allafall har jag postat ett stort brev till Tindra (+ en liten sak till Molly) i present i förskott kanske kommer i morron då jag postade det på förmiddagen du ser ju hur du vill göra. Sköt om er och många kramar mamma

2010-06-03 @ 18:35:22
Postat av: Nina

nej ja hajjar inte alls varför det va så jäkla tidigt. jätte konstigt.. men nu fick ja tid den 22 juli. då har det ju gått några extra veckor..

2010-06-11 @ 13:20:17
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0