Okej..bara ett till!

Ja, det blir ett till inlägg nu bara för att jag känner att jag MÅSTE skriva om detta nu..

Imorrn är Tindras sista dag på dagis inför sommaren. Hon ska få ha sommarlov hela 7 veckor! Så nu tänkte jag såhär. Eftersom hon ändå "blir hemma" från dagis så ska vi köra igång stenhårt med pott-träningen..igen.. För nu blir det inga avbrott för dagis och sånt. Så på fredag efter vattenpalatset ska ingen blöja på. Och det ska vi köra på nu.. Får helt enkelt hålla henne inne dom första dagarna. Sen kan man ju gå ut på gården så att man har nära till garderoben när vi måste byta kläder. Får försöka muta henne ordentligt med pottan. Nån som har tips på hur man skulle kunna få ungen att sitta kvar på pottan längre än 2 sekunder? Jag behöver verkligen tips på det! Vi har försökt med en bok, sånger, pärlplatta och äta en glass samtidigt..IBLAND funkar det att titta på pippi samtidigt men då vill hon hellre sitta i sin stol.. Kanske skulle testa att ställa pottan i stolen så får hon sitta på pottan på stolen, hehe. Aja, tips mottages gärna!

Det var egentligen bara det jag ville säga.. Hoppas på dåligt väder i helgen bara för att vi ska vara inne..

Kommentarer
Postat av: mamma

hej gumman.

Läser det om att Tindra ska bli torr... kommer inte riktigt i håg hur det var när ni var små.. att du var duktigast eller kanske ska jag säga tidigast, det var i allafall du själv eller ska man kalla det tecken. Torr på natten och mycket spring med pottan dagtid till slut så.. Och du ska se att nu när det e sommar och hon springer utan kläder och om du låter pottan stå framme tycker hon snart att de en lek.. kom just i håg vi brukade kapp springa till pottan och naturligtvis vann ju du och vi hurra det gillar barn, Jag finns här för dej, bara hör av dej kram på er// mamma

2010-06-17 @ 15:57:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0