Svar och sånt..

Mamma: Så är det nog med de flesta mail. Jag kan inte heller skicka fler än 3 bilder åt gången om jag ska skicka bilder. Ja, du kan säkert ladda hem photoshop nånstans gratis men inte lagligt. Den version jag har kostade runt 1000-lappen. Det är krångligt att lära sig i början och jag kan fortfarande inte allt som finns att göra i det. På bilden som jag visade igår så hade jag gjort en massa! Ljusat upp, färgkorrigerat, förbättrat hudtoner, tagit bort påsar under ögonen, förstärkt färgen på ögonen och tagit bort lite prickar och sånt i ansiktet. Plus att jag hade förbättrat skärpan i bilden. Men det går att göra mycket skoj i photoshop och jag är glad att jag köpte det. Även om jag köpte budgetversionen. Finns väl photoshop som kostar över 10 papp..

Igår hade jag lite tråkigt när Jesper åkte till jobbet. Så jag plockade fram reflexskärmen. Har inte testat den på barnen innan så jag testade lite på Tindra. Hon var lite skeptisk till den i början och stod mest och glodde på den. Men det släppte efter ett tag och jag lyckades få fram 2 leenden, hehe!


Men nappen och snutten ville hon INTE släppa, hehe!

Bjussar väl på en bild på Molly med. Ljuset blev helt kasst på den bilden..försökte greja i photoshop..får väl se om resultatet blev någorlunda..



Lite blåstick..men jag orkar inte fixa den bättre än så. Ni får väl ha lite överseende med att jag bara sovit 3,5 timme inatt hahaha!

Nää, om man skulle försökt träna lite..ska ställa mig på wiiboarden ett tag i alla fall. Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: mamma

Nu har jag i allafall fått i väg ett par mail till dej med bilder så får vi väll se hur det går. Herre gud vad dom växer, snart är det deras tur att ta sin första examen oj oj... men då ska jag vara med iallafall och lika söta som alltid. Hoppas du fått sova lite mer i natt så du inte behöver vara på dåligt humör,, känns som jag själv är det varennda dag en stor kram till er alla// Mamma-mormor

2010-06-15 @ 09:16:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0