BVC-besök och utvecklingssamtal!

För att börja med bvc då? Molly har gått upp som hon ska och utvecklas fullt normalt. Men det visste jag i och för sig redan, hehe. Hon vägde nu 8820 gram och är 72 cm lång. Hon börjar bli en stor dam! Huvudomfånget? Är det nått ni vill veta? I så fall är det 44,7 cm. Tindra vägde 8170 gram och var 70 cm i samma ålder, hehe! Men huvudomfånget var PRICK lika i alla fall. Det är egentligen inte så mycket som skiljer..men Molly väger nu 100 gram mindre än vad Tindra gjorde som ETTÅRING, haha! Men Molly är ju lite längre också. Kanske växer om storasyrran en vacker dag, hehe. Nästa besök är det vanlig invägning för Molly och även 2½-års kontroll för Tindra. Skönt att man kan ta två flugor i en smäll så att man slipper åka skyttetrafik. Ska bli intressant att se vad dom har att säga om Tindra, var ju ett tag sen hon var dit. Så den 15 december klockan 10.00 ska vi infinna oss där!

Utvecklingssamtalet då? Jo det hade gått lika bra som vanligt. Det var Jesper som gick dit (vi gjorde ombytta roller). Hon fick mycket beröm för att hon utvecklat sitt språk så himla bra på så kort tid och även motoriskt. Hon är superbra på färger och hon har lärt sig räkna! Än så länge är det ju rätt osammanhängande egentligen. Hon kan räkna 1,2,3 och typ 10,11,12 men det är inte illa tycker jag! Sen har hon ju börjat leka mer och mer MED kompisarna på dagis, eller rättare sagt är det bara det hon gör nu, och leker inte bara bredvid. Hon blir inte längre arg när hon inte får vara först ut och först in och vet att man ska vänta på sin tur och hon lyssnar mycket mer nu. Det är ju även en sak vi har märkt hemma med, att hon börjar lyssna mer. Och att hon nu vill leka mer med oss och inte bara själv. Vad sa dom mer? Jaa, att hon hade tänkt ta upp detta med kisseriet men det har ju blivit bättre nu så det var inget att prata om, nu kissar hon ju inte ner sig flera gånger om dagen på dagis längre. Och detta slutade ju hon med efter sin antibiotikakur så jag tror att det var uvi:n som var boven i dramat. Sen var det väl inte så mycket mer. Tror jag..jag var ju inte där, hehe. Men dom är i alla fall väldigt rädda att bli av med våran tös. Hon är ju deras solstråle när hon kommer på morgonen. När jag bad om "överflyttningslappen" som jag skulle fylla i för Mollys skull så sa en av fröknarna att jag bara får den så länge det inte är Tindras namn jag fyller i på lappen, haha! Och nej, jag vill inte byta heller. Tanken har slagit mig men jag vill inte göra så mot Tindra, hon älskar sitt dagis för mycket för det!

Imorn ska vi eventuellt ner till Göteborg igen. Killarna vi sålde bilen till måste även ha det gula ägarbytespappret av oss för att underlätta inregistreringen i Polen och allt som har med tullen att göra. Annars får dom inte ut bilen ur landet. Och det är ju onödigt när dom var så generösa. Så vi erbjöd oss att åka ner och lämna pappret till dom. Men han som agerade "tolk" igår skulle väl ringa mig ikväll om jag förstod polacken rätt, hehe. Så jag hoppas att han ringer så att vi får göra klart detta utan problem. Då ska vi även in på ikea en sväng OCH lek&bus-landet! Så det blir en heldag med kul imorn! För på kvällen ska jag bege mig ut ensam en sväng, ta med mig kameran och bara vara. Får se vad jag hittar på för bus. Det får ni väl se resultat på imorgon kväll..men räkna inte med superbra uppdatering imorn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0