Händelserik dag..

Vi åkte ut till torp förut för att gå till 3 för att fixa en nummerportering. Men jag glömde mitt leg hemma så det var ingen idé. Sen har även våran sil till diskmaskinen gått sönder så vi gick till elgiganten. Men dom sa att vi skulle åka till Göthbergs för dom hade tydligen hemma. Så vi får väl åka dit nån dag i veckan. Men vi käkade i alla fall på mcdonalds och där hände något som fick hjärtat att slå kan jag lova. Jag gick för att värma lite burkmat åt Molly och Tindra gick till "lekhörnan" för att leka under tiden. Där fick hon för sig att hon skulle hoppa från en stol. Jag hör Jesper ropa till Tindra att hon inte får hoppa men innan han sagt klart meningen hör jag Tindra skrika. Då har hon ramlat med huvudet före rakt ner i stengolvet/klinkersgolvet dom har där inne. Hon var blå och röd i pannan och även ner över ögonbrynet så jag gissar att hon kommer få en fin blåklocka. Jag ringde sjukvårdsrådgivningen ca. 1 timme efter händelsen för Tindra var otroligt slö efter detta. Jag befarade hjärnskakning. Hon tyckte att vi skulle åka till akuten (NÄL). Men när vi satt i bilen påväg hem för att packa lite innan vi åkte blev hon sig själv igen. Det vill säga pigg och alert och munnen gick i ett. Så vi struntade i det. Höll koll på henne hemma istället. Och hon har sprungit omkring och busat som vanligt så jag tror inte det är någon fara med henne. Hon får dock sova i våran säng inatt så att vi kan hålla koll på henne. Jag intar soffan så Jesper sover där inne med henne. Testade även lysa med en ficklampa i ögonen på henne (från tinningen och in mot ögat) och båda pupillerna drog ihop sig lika mycket och normalt mycket. Så jag känner mig ganska lugn. Ska dock gå och kolla till henne nu bara för att.. Hon mår så bra så och sover så sött!

På kvällen här blev det i alla fall bingolotto. Självklart blev det ingen vinst men det var trevligt i alla fall. Även umgänget var trevligt, som bestod av Nixuz och Julia. Så det har blivit massa tjöt och spel då såklart. Men nu väntar sängen (soffan för min del) och invänta en ny morgon! Ha en trevlig natt och sov så gott!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej gumman!

Usch så otäkt med Tindra, men det var ju bra att hon piggnade till. Hade hon blivit trött och vilja sova samt börjat må illa då hade det varit ett säkert teken på hjärnskakning. Ja ni verkar då ha fullt upp hela tiden, och snart får du ju börja julpynta. Hoppas bara att mormor får tag i Micke, han hade ringt på telefonsvararen kl23.30 på fredags kvällen och var full men hon skulle pröva till hon fick tag på honom så håll tummarna. Ja nu är det inte länge innan ni kommer, hoppas nu att jag får ha mina barnbarn mycket ja naturligtvis träffa er oxå. Men nu får man ju en chans att lära känna dom ordentligt även Molly som var så liten sist. Längtar så efter er.

Jag ska skicka kort till dej från gammelmormors kalas så får du välja ut dom som du vill frammkalla.

Har du Katjas mail?? då skulle väll du kuna sriva ut det här så ska jag skicka till henne med.



Kram på er

2010-11-08 @ 09:02:23
Postat av: Melissa - Vincents Mamma&Gravid

åh lilla vännen :(

dom får inte skrämmas sådär barnen

2010-11-08 @ 10:20:50
URL: http://ooomelissaooo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0