Månen

Det är ju sjukt vilken stor måne det är här. Åkte för att fota den förut men den hade inte kommit upp än. Precis när den kommer upp är den jättestor! Jag ska försöka fånga detta på bild. Men jaa, jag får helt enkelt vänta lite. Får se om jag lyckas. Hade ju hoppats på fullmåne men det ska det inte vara idag. Det var det i söndags när vi kom. Jisses.. Den är vacker! Riktigt gul och stor..jaa..jag hoppas att jag kan få visa detta för er någon dag..

Kallt som fan har vi. Just nu är det dock "bara" 15,1 minusgrader men det var 17-18 minus i morse. Och tydligen ska det bli ännu kallare också. Dock ska vi ha det mildare under nån dag nästa vecka då det kommer bli 5-7 minus.

Imorn är det skyltsöndag som gäller. Får se om vi ska testa ge nappen till tomten redan imorn eller om vi ska vänta till självaste julafton. Vet inte om jag orkar testa redan imorn. Om jag orkar ta den kampen som jag har ställt in mig på att det kommer bli. Nåja, det blir nog bra. Tindra kommer i alla fall få träffa några tomtar imorn, så imorn gäller det att kameran är med! Så imorn kommer nog ett gäng bilder igen.

Känns som att jag skriver i en enda gröt. Känner mig rätt grötig i hjärnan efter bara 4,5 timmes sömn inatt. Men men, så är det när man inte kan slappna av..

Kommentarer
Postat av: Moster Nina

Oj jag tycker verkligen inte ni bara ska lämna tutten till tompten bara sådär. Börja med att hon bara ska ha den på natten ett tag sen prova er fram.

Johannes har den bara på natten men jag tror inte att han är redo änu.

2010-11-27 @ 19:19:23
Postat av: mamma

Hej gumman!

Tycker nog att du kanske ska vänta till julafton med tutten, då är ni ju på hemma mark och jag skulle tro att det går lättare då. Klä er varmt, har precis varit ute med Oskar och det små blåser och då blir man kall fort.. kram vi ses senare

2010-11-28 @ 08:37:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0