Några bilder..

Jag kommer bjuda på några bilder från..i förrgår..tror jag.. Aja, det är i alla fall på Tindra när vi satt inne i hennes rum och lekte med tågbanan. Jag orkade inte sätta på den externa blixten så ni får nöja er med bilder med den inbyggda blixten. Och sen kan jag säga att Tindra som vanligt vägrar ha på sig kläder när hon är hemma, så hon har bara en tröja, haha! Aja, jag börjar så..

Här sitter Tindra och bygger på sin bana.


Pappa Jesper var också nyfiken på vad vi sysslade med, så han fastnade på kort han med!


Sen kom Tindra på att hon måste bygga hus också! Med flera våningar för husen skulle minsann byggas på höjd!


Appropå Tindra har hon kommit in i åldern "kan själv!". Vilket kanske inte alltid är så positivt. Men det är ju kul att se henne. Men vi får inte hjälpa henne till toaletten vilket har resulterat i en hel del olyckor. Men där är det väl bra om hon faktiskt lär sig att gå dit själv men jag gillar inte att torka kiss stup i kvarten. Trodde det skulle bli bättre med en sån toasits men det blev snarare värre. För vi får fortfarande inte hjälpa henne. Aja, det ger sig väl. Hon ska ta på sig sockar, trosor, byxor, skor, jacka, overall..jaa allt själv! Men med liite hjälp. Hon blir även vansinnig om man hjälper henne fast hon inte vill det. Jaa, vi får väl se hur detta utvecklas. Jag har på känn att det bara kommer bli värre, hehe!

Vi var hos Jespers pappa förut för att fira honom på fars dag. Fick lite fika och ungarna härjade som vanligt. Jag kan ärligt säga att vi faktiskt inte uppvaktat Jesper idag. Fanns ingen tid för detta då vi åkte i princip direkt han klev upp och sen åkte han bara och släppte av oss hemma för att dra vidare till jobbet. Nåja, det kommer fler! Här kommer lite bilder på stora damen. Hon var så fin i håret idag med sina "pippitofsar" som hon kallade det.

Hon var jättekoncentrerad! Hon står och målar.






Sen har vi faktiskt inte gjort så mycket mer vettigt idag. Försökt busa med ungarna så gott det går med huvudvärk. Nu börjar dock huvudet kännas lite bättre, vilket är skönt! Så nu på kvällen har vi myst och ätit honungsmelon.





Japp! Jag och ungarna åt upp en halv, ganska stor, melon! Haha! Men det är ju så himla gott! Sist, och faktiskt minst, så avslutar jag med en bild på familjens egna lilla tandlösa clown. Hon såg en kamera och då ska man väl smajla eller?


Kommentarer
Postat av: Nina

å ja har ju varit såå sugen på melon. mumma!

2010-11-14 @ 23:25:42
URL: http://deliciously.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0