Sovmorgon och heldag!

Idag fick jag sovmorgon till 06.40! Det är det längsta ungarna har sovit sen vi ställde om klockan till Vintertid. Kanske håller dom på att vänja sig nu? Jag hoppas det i alla fall för jag vill inte börja om att vakna klockan 5 i flera månader som det var i våras. Jag orkar inte det. Men jag är lika trött ändå för att Molly höll mig vaken till nästan halv 2 inatt. Hon vaknade vid 23-tiden och ville verkligen inte somna om. Men men, dags att pigga på sig lite för idag ska vi inte vara hemma..

Vi bestämde oss för att vi ska ta en heldag i Göteborg idag. Japp, ni läste rätt, idag igen. Men idag ska vi till lek&bus-landet, ikea och vid 18.15 ska vi möta upp polackerna som köpte chryslern. Dom behöver nämligen ha det gula ägarbytespappret för att underlätta inregistrering och sånt i Polen. Och dom behöver det för att över huvud taget kunna ta bilen ut ur landet. Vi har pratat med transportstyrelsen om detta och det var dom som sa att vi kunde göra så. Gör vi inte så blir det problem för polackerna och VI måste skicka in regplåtar och någon typ av fraktbrev som bevisar att bilen inte finns i Sverige längre. Och det blir ju bara jobbigt. För båda parter liksom. Så polackerna behöver nu bara ägarbytespappret och sen tar tullen regplåtarna och sånt när dom ska lämna Sverige. Enklast för båda parter så vi litar nu på transportstyrelsen att vi ska överlämna ägarbytespappret så att det fixar sig. Jag har haft ångest över detta sen dom hämtade den men förhoppningsvis slipper jag tänka mer på det efter vi fått överlämna pappret..puh! Jaa, just det! Vi ska även förbi net on net och köpa en julklapp till Tindra. Förhoppningsvis förstår hon inte att det är en julklapp till henne vi kommer köpa, hehe.

När vi sedan ska åka ifrån götet så ska vi stanna lite här och var för att jag ska fota. Så ikväll kan ni räkna med lite bilder i bloggen för en gångs skull. Känns som att jag aldrig lägger in bilder längre.. Men ikväll kommer det! Både kvällsbilder och bilder från dagen.

Nu ska jag ta en snabbkik sen ska jag packa skötväska, kameraväska, klä på ungarna och mig själv och sen ska jag även väcka gubben! För nu vaknade Molly och han ville vakna när hon vakna, hehe. Ha en trevlig dag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0