Våran heldag i Göteborg!

Jaa, nu har vi kommit hem och jag har lagt in och fixat med bilderna i datorn. Har varit en trevlig familjedag i Göteborg för både stora och små. Vi började såklart på lek&bus-landet på backaplan! Där härjade både Molly och Tindra för fulla muggar även om Molly var något förundrad över detta stora land, hehe. Blev några bilder på dom också så här kommer dom.





















Tindra härjade värre än nånsin! Hon hoppade och slängde sig i bollarna och var det inte med fötterna före så tippade hon rakt ner och landade på mage och skrattade och tjoade. Kul hade hon i alla fall! Och till Tindras stora förtjusning så har dom öppnat ett litet tivoliland där inne också, så det blev även lite karusellåkning. Tror att hon gillade "slänggungorna" bäst. Det var i alla fall vad hon sa, åka gunga! Så där inne blev det lek i över 2 timmar!

Efter detta drog vi till ikea för mat och lite shopping. Tindra åt med god aptit (kors i taket!) ikeas köttbullar och potatis! Jag och Jesper åt en "dagens" som bestod av ytterfilé med pommes och bea-sås. Det var lika gott som alltid! Sen blev det lite shopping som sagt. Tänkte kolla på lite julsaker men tyckte inte att dom hade speciellt mycket. Vi gick visserligen bara på nedrevåningen då det var där vi skulle köpa saker. Men vi fick äntligen köpt våran ryamatta som vi kollat efter länge! Blev en limegrön. Och för 399:- tyckte vi att det var ett kap (läs: erbjudande)! Sen blev det även 2 ramar, så nu ska jag skriva ut namntavlorna jag gjorde om ni minns dem? Kan lägga upp bilder på dem.. Självklart blev det även lite ljus både med doft och utan doft, halogenlampor och batterier - bra att ha grejer liksom. Såhär ser namntavlorna ut för er som glömt:



När vi shoppat klart där drog vi vidare till net on net och köpte Tindras julklapp (som för övrigt blev dyrast på hela dagen!), skal/skydd till våra mobiler och även en billaddare till dessa. När vi var klara där så blev det att göra iordning barnen för natten (för att slippa väcka och greja när vi kom hem). På med pyamaser, blöja och göra välling som dom sedan åt i bilen innan vi drog vidare till nästa stopp - stigs center.

På stigs center hade vi bestämt träff med "polackerna". När vi stått där ett tag så fick Jesper ett sms där det stod att han inte kunde komma p.g.a att han inte hittade dit (?!). Vi hade dragit alla polacker över samma kant och trodde att alla polacker hittar till stigs center! För er som inte vet så är det stället ett välkänt ställe för just - polacker! Men dessa är ju lastbilschaufförer som parkerar där för att bo/sova. Så han frågade om vi kunde komma till honom. Han bodde ute i bergsjön. Där har det ju hänt endel skumma saker (plus skottlossningar) så vi var lite nervösa av att ens sitta i bilen där ute (jag var i alla fall!). Men vi hittade dit, överlämnade ägarbytespappret, fick ett par regplåtar (vi hade beställt nya till chryslern som vi aldrig orkat sätta på och då fick vi dom nya ifall att det skulle bli nått knas) och sen åkte vi därifrån fort som fan!

ÄNTLIGEN skulle vi påbörja resan hemmåt igen och kan släppa allt som har med chryslern att göra (förhoppningsvis). Men vi hade dock ett stopp kvar att göra och det var jag som ville det. Vi stannade på ett ställe så att jag kunde få ta några kvällsbilder. Här stannade vi:







Och för er som inte vet vad detta är för ställe så är det alltså Bohus fästning i Kungälv! Hade för mig att den skulle vara rätt bra upplyst under kvällstid och..jaa..det var den ju! Blev bara några få bilder då jag kände att jag ville hem och att jag faktiskt inte kan stå på ett och samma ställe hur länge som hellst för att knäppa bilder som ser nästan likadana ut. Och tjaa..jag är väl lite feg också så jag ville inte traska runt där uppe för att få andra vinklar och sådär. Men jag blev skapligt nöjd ändå. Tittar man noga på dessa bilder så ser man även att det var stjärnklart! Speciellt på mittersta bilden av dessa tre så kan man, snett ovanför tornet, skåda lilla karlavagnen. Coolt, eller hur? Haha!

Nu är vi som sagt äntligen hemma igen. Med trötta ben och en ond rygg tänker jag gå och lägga mig. Ungarna stenslocknade självklart i bilen så det var inga problem att få dem i säng när vi kom hem. Så nu ska jag följa deras exempel..sooova!! God natt och sov så gott! Nu har ni i alla fall fått ett par bilder, hehe..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0