En morgon som denna!

Mamma: Jag orkar inte maila så jag svarar här, för jag vet ju att du läser ändå, haha! Jo, jag hade faktiskt tänkt fråga det, om vi inte kan ha ett litet julbord nånstans och dela ut lite julklappar. Vi har ju också julklappar att ge bort. Kan vi inte samla typ hela släkten..eller jaa..mormor, gammelmormor och du i alla fall och käka nån julmiddag och dela julklappar? Jaa, Alex och Jennifer kan ju också vara med. Deras julklappar har vi dock inte köpt än men resten är köpta och klara! Och jag är sugen på prinskorv, hahaha!! Och romröra...och palt..mm..

Idag då? Ja dagen började faktiskt bra. En solstråle kom in i vårat sovrum och ropade "Mamma, kliv upp nu!" så det var bara masa sig ur sängen, hehe! Gullunge! Sen ville hon kolla tjorven i sitt rum så jag satte på tjorven och sedan gav henne välling. Sen kunde jag mysa ner mig i soffan en stund innan Molly vaknade. Det var skönt att kunna vakna i sin egen takt faktiskt. Men dock har jag så jäkla ont i ryggen idag så jag vet inte riktigt vart jag ska få energi ifrån. Sen kom jag även på att vi inte har några sopsäckar hemma, dom är slut, så vart ska jag trycka ner alla jäkla mjuksdjur jag hade tänkt rensa ur Tindras rum idag? Kanske kan flirta lite med Jesper så att han kan åka ut till biltema och köpa några, får se vad han tycker om min brilljanta idé sen när han vaknar.

Har även hört att det snöar här i närheten. Ja, till och med här i stan! Men jag har då INTE fått några bevis på detta, för uppe på kurveröd har det inte kommit en snöflinga! Men lite, innerst inne, hoppas jag ändå att det börjar snöa här med. Men jag fick lite ont i magen och ångest över om jag kanske klätt på Tindra för lite.. Hon kanske skulle ha haft på sig sin overall idag..eller? Det är, just nu, -2,9 grader och hon fick på sig strumpbyxor+jeansleggings, sina fodrade galonisar+jackan som hör till och självklart mössa och vantar och varmare skor..hoppas att det räcker och att hon inte blir kall.

Nu då? Jaa, jag försöker få Molly till att vila. Men det går inte jättebra för mitt lag. Tror att jag måste lägga om hennes vilostunder lite. Hon kommer få börja sova enbart en gång mitt på dagen snart. Lägga henne där runt 12, då kanske hon sover en längre stund? För som det är nu måste jag tvinga henne i säng för att ingenting duger. Hon gnäller, gäspar och gnuggar ögonen, men sova ska hon verkligen INTE! Men om jag istället tvingar henne att vara vaken en stund till kanske hon blir så utmattad att hon somnar? Jag ska i alla fall göra ett försök..men inte idag.

Nää, nu ska jag mysa ner mig i soffan en stund innan det är dags att väcka Jesper. Sen får vi väl se om snön kommer hit eller inte. Ha en trevlig dag i alla fall! Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0