Lite ändrade planer (+ bilder från igår..)

Tanken var att jag och ungarna skulle ha åkt och hälsat på ett par kompisar till oss när Jesper åkte och jobbade. Men det blev lite ändrade planer. Jag orkade inte riktigt och dom hade fått fullt upp så vi får ta det en annan dag helt enkelt. Molly var på allmänt pisshumör och ingenting var bra. Hon ville inte ha mat och hon ville inte ha välling, ny blöja hade hon precis fått och sova ville hon inte heller. Men jag orkar inte ha en liten grinlisa uppe så efter många om och men så somnade hon till slut! Då gick jag och Tindra ut på baksidan (eftersom jag ville höra om Molly vaknade) och började greja. Slängde alla döda blommor, sopade lite, bar bort utemöblerna till garaget och lite sånt. Skönt att ha det gjort! Körde även bort cyklarna till garaget. Så Tindra har cyklat skyttetrafik (och jag sprungit) mellan garaget och hem, hehe. Och med jämna mellanrum kollade jag till Molly. Men hon sov som en stock! När vi hade grejat klart hade vi varit ute i 2 timmar och jag började bli hungrig. Så då gick vi in och lagade mat. Molly vaknade lagom till att vi skulle äta så hon fick ligga i sängen och äta en flaska tills vi ätit klart.

Vi hade tänkt gå ut efter maten med, men Tindra lade sig på soffan med nappen och snutten och ville kolla på nalle puh så jag satte igång att städa inne med. Så jag har plockat i vardagsrummet, diskat en maskin, tvättat en maskin och dammsugit. Så nu känner jag mig nöjd över mina prestationer idag. Synd bara att min (odokumenterade) ichias har gjort sig påmind typ hela dagen idag så jag hade nog kunnat fortsätta om det inte vore för den. Jag har varit dödstrött hela förmiddan fastän jag fick sova en hel natt för första gången på länge, så antagligen sov jag för mycket. Drömde märkliga drömmar gjorde jag med, haha! Så jag och Tindra gick och lade oss i våran säng och vi somnade båda två och sov i en och en halv timme. Det var SKÖNT och välbehövligt. Då fick man lite extraenergi. Fasst trött, det är jag likt förbannat..

Nu ligger Tindra och kollar på tecknade pippi långstrump i sin säng och Molly somnade väl för ca. 30 minuter sen. Så nu tänkte jag bjuda på, först, en film och sen lite bilder från igår. Jesper och Tindra stod nämligen och kastade lite löv igår och Molly började asgarva! Och sånt måste man ju bara få på film, haha! Så här kommer den..ni får ursäkta om den är lite suddig men jag orkade inte greja med fokusen..



Och så kommer bilderna då. Och som sagt, Tindra är väldigt stolt över sin röda cykel!


(Först lite kana på stora lekplatsen)






(Som ni ser ville hon lasta sitt flak med massa löv och även massa ekollon)











Som ni ser hade vi verkligen toppenväder igår med strålande sol och klarblå himmel! Sånt väder har vi även haft idag! Bara det att det faktiskt har varit lite varmare idag, hehe. Dock ska det ju komma regn till veckan så vi får väl passa på att vara ute när det är såhär fint. Det stod i aftonbladet att det skulle komma ett nederbördsområde och om detta kom under natten (då vi alltid har minusgrader nu för tiden) så skulle nedebörden förekomma som snö, men det verkar som att detta jävla område kommer hit över dagen så vi får nog vänta ett tag till på snön..både skönt och tråkigt enligt mig. Men hellre snö än regn..

Nu ska jag förflytta min feta lilla röv till soffan och glo lite tv och allmänt slösurfa på den bärbara istället. Ha en fin och härlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0