Megainlägg?

Ja, nu kommer nog ett till såntdär jättelångt inlägg! Jag vill bara varna. Och dessutom utan bilder.. Tråkmåns jag är. Måste förbättra mig på den fronten! Får se om jag kan komma ut och fota lite sen om jag hinner. Men som sagt, jag är rätt uttråkad vad gäller det i allmänhet..

Vi kan börja att prata lite om Molly. Hon kryper mer och mer men det går fortfarande fortare att åla, hehe. Men hon försöker i alla fall. Och som jag sagt tidigare försöker hon oftare och oftare att ställa sig upp mot saker. Inatt så stod hon upp, på knä, och var påväg att resa sig ännu mer i sängen. Men då blev hon så glad när hon såg mig så hon släppte taget och liksom stod på knäna ett tag, hehe. Det går fort nu! Fortfarande har dock inga tänder kommit upp så man börjar ju undra om hennes kassa mage verkligen berodde på tänder. Men man ser ju två små vita riskorn i underkäken men dom vill bara aldrig spricka igenom.

Sen tänkte jag berätta om vårat fågelhus som vi köpte igår. Det är redan välbesökt av en massa småfåglar. Än så länge är det bara talgoxar som vi har sett, men dom är ju söta när dom sitter där och äter. Får se när det är dags att fylla på det nästa gång, hehe. Tindra blev eld och lågor när hon såg två fåglar sitta där och äta. Såå exhalterad och hon skrek rakt ut "fååglar äta där!!!" och sen följde världens gapskratt! Sen ville hon ut och klappa fåglarna. Ni kan ju alltid försöka förklara för en tvååring att man inte riktigt kan gå fram till en liten vildfågel och klappa den, hehe.

Och nu måste jag verkligen ta tag i mitt liv. Jag är trött på att inte komma i några kläder, samtidigt som jag inte riktigt vill köpa nya då planen ändå är att gå ner liksom. Men jag har ingen som hellst motivation och heller ingen ork. Latmasken är min bästa vän liksom. Men man blir liksom så less när man går ut på promenad och så får man ont i ryggen och kan knappt göra nått på resten av dagen. Då tröttnar man på det. Och så tittar man sig i spegeln och ser dom feta låren och hängmagen och vill göra nått åt det sen sätter man sig på soffan och tröstäter! Nej, nu får man fan skärpa sig tycker jag! Får sluta köpa hem en massa gott och sluta äta den förbannade skräpmaten som inte alls är så god egentligen. Men samtidigt så funderar man på om det är nån idé att ens börja innan jul. För då kommer det skita sig ändå. Och i norrland kommer vi ju få äta massa god mat hos allt och alla. Men godiset, eller för min del - chipsen, och sånt kan man ju i alla fall sluta med. Så är det med den saken. Man måste ju bestämma sig nån gång! Jag kan dock räkna på alla fingrar och tår hur många gånger jag har bestämt mig. Men det är ju dock förjävla tråkigt att gå ner i vikt..

Nu har jag bara en sak till att berätta! Vi ska köpa en spjälsäng. Det kanske jag redan har skrivit tidigare men idag händer det, hehe! Söta Julia ska åka och hämta en spjälsäng åt oss (begagnad) ute på Orust. Det är Ikeas "Gulliver", vit och det ingår madrass, täcke, kudde och spjälskydd. Allt detta för 300 spänn! Tyckte jag var ett bra pris! Så nu kanske vi snart kan få komma iordning ordentligt där inne. Så jag ska börja möblera om här snart. Men vi har fortfarande inte bestämt oss för vart sjutton vi ska göra av datorn! Nu är jag snart nära att ge upp och ställa skiten i vardagsrummet även om jag inte vill. För skrivbordet får helt enkelt inte plats i sovrummet. Punkt slut! Aja, bort från Mollys rum ska det i alla fall. Så var det med den saken.

Kommentarer
Postat av: Neha

KUl att du är med:D

2010-10-14 @ 10:52:08
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/
Postat av: alexandra

TRO MIG! Dom är GRYMMA. Dom är skitbra. Eller dom har alltid varit! Men dom har inte fått vinna eller gå upp till allsvenskan igen för att dom inte har råd. Dom har tippat på att dom kanske kan gå upp om 5 år eller mer.. skitkul!

2010-10-14 @ 12:53:52
URL: http://wiikman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0