Nähäpp..

Då har man fått klartecken från Ängabo förskola (Tindras dagis). Molly kommer inte att få plats där i Januari (då hon fyller 1 år) då dom har det smockfullt. Tråkigt och jobbigt, javisst! Men det får helt enkelt funka ändå. Vi fick ju istället plats på Kurveröds förskola, så dagis har vi ju ändå. Och Molly kommer stå i kö för överflyttning så hon kommer förmodligen få börja där nästa höst istället eftersom hon faktiskt har syskonförtur. Så jag ringde till rektorn för kurveröds förskola men hon svarade inte så jag lämnade ett meddelande så jag hoppas att hon ringer upp mig under morgondagen så att jag kan meddela henne att vi vill ha platsen!

Men idag har jag i alla fall gjort lite nytta. Har gått och plockat här hemma, men det gör man ju jämt tycker jag. Men jag har även gjort ett stor-röj i Tindras rum. Slängt ner en MASSA gosedjur som hon inte använder i en säck, slängt sånt som är trasigt, möblerat om lite och tagit ner en "hyllgrej" som alla gosedjuren var i som inte behövs. Sen har jag även dammtorkat och dammsugit. Skulle behöva skura med men jag orkar inte det just nu. Det har även blivit lite lättare shopping idag. Har köpt lite nya strumpor och trosor till Tindra. Dom har ju så bra 7-pack på h&m för en billig peng så det köpte vi. Sen blev det även en mössa till Molly som vi fick av Jespers mamma. Den är så söt! Ni får se bild på den nån gång. Har även tvättat lite idag och ska faktiskt starta en ny maskin just precis nu. Så här avslutar jag och återkommer senare med lite bilder.

Kommentarer
Postat av: Eva

Vad tråkigt att dom inte kom in på samma förskola =( men det går bra ändå säkert. Är det långt mellan förskolorna? Vi har ju barnen hos två olika dagmammor och det går superbra, lite mera logistik blir det ju men för oss är det värt det. Vi har tom valt att ha det så.



Jag förstår att du inte gillar att hon vill ha flaska i tid och otid men det är svårt att vägra den äldre när den yngre får. Vi hade nämligen tänkt att Oskar skulle sluta med flaska/välling lagom till att Alma föddes men insåg ju att det går inte att förvägra honom flaska när hon får om kvällen. Nu är dock han gladare i i kvällsflaskan än vad hon är.

2010-10-25 @ 19:58:23
URL: http://taweret.blogg.se/
Postat av: Nadia

Men attans! Ja för oss fungerar det då än så länge! ;) Har fått order om att hon behöver bajsa mer då hon äter ers. så bara att tempa henne när hon it skiter och så länge så är jag nöjd! :-)



Föresten, var är det ni bor? Jag har ju bott i Trollhättan förut.. :) Kram!

2010-10-25 @ 22:45:18
URL: http://nadiahill.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0