"Ny" bil!

Äntligen måste jag väl säga! Nu har vi köpt oss en ny bil. Vi kollade runt lite och hittade inte många bilar som föll oss i smaken. Åkte ut till Orust och kollade på en volvo 855. Den var väl sådär och både jag och Jesper tvekade och kände inte helt hundra att vi ville ha den. Så vi åkte hem igen. Vi kände oss lite besvikna och lite irriterade och kände att det knappt fanns nån bil och vi behöver liksom en bil SNART då våran inte håller många dagar till, misstänker vi.. Men sen hittade vi en intressant bil, som vi ändå tvekade lite på, det var ju ingen volvo, haha! Men jag ringde på den och vi fick lite bilder. Bestämde oss ändå för att chansa på att åka med våran skräphög trots att det var långt (Hunnebostrand). Kollade, testkörde, disskuterade med ägaren, tittade lite mer och sedan bestämde vi oss att den tar vi! Det blev en bil som ingen (som känner oss) nånsin trott att VI skulle köpa. Men vi är nöjda! Den är billig att äga och den går otroligt billigt, det var det viktigaste! Det blev alltså en Renault Laguna kombi -96, Bra lastutrymme, drag, nyservad, ny kamrem för ca 1200 mil sedan, nya vinterdäck (gått ca 150 mil), nya länkarmar och stag och nya bromsar runt om. Finns EN sak som vi ska göra på den och det är att sätta din en bakre ljuddämpare, thats it! Känns otroligt bra faktiskt och vi är nöjda båda två! Jaa, en sak till var det faktiskt..en glödlampa till halvljuset, haha! Så nu har vi nog en bil som håller ett tag och jag andas ut! Vi behöver inte trängas på bussar och stå och vänta på bussarna när dom inte behagar att dyka upp. Dom som följt min blogg ett tag vet att vi hade rätt mycket problem i vintras.

Hur som hellst så har det varit en heldag med massa flängande och vi hade två otroligt trötta barn när vi kom hem. Tindra somnade i bilen påväg hem men Molly var vaken, för hon slocknade i bilen påväg ut till hunnebo, hehe. Och Tindra tyckte att det var superspännande med en ny bil och skulle sätta sig och köra direkt, hehe! Och det känns verkligen som en sten lättat från mitt bröst nu, det kan jag lova er!

Tyvärr kan jag inte bjuda på några bilder för närvarande. Dels för att jag inte hade något stativ med mig, sen för att jag inte orkade dra med mig blixten och så var det den lilla saken att det var MÖRKT ute. Så ni får helt enkelt hålla ut ett tag till. Men vi är i alla fall nöjda och det är det viktigaste!

Nu känner jag mig också rätt slut så det får nog bli sängen snart. Ladda upp inför morgondagen då jag är ensamen med mina två hjärtan halva dagen. Får se vad vi ska hitta på. Någon som vill leka med oss? Vi är öppna för förslag..jaa i alla fall efter klockan 14 för vi måste ut till biltema imorn och köpa slutburken som sagt. Men det har i alla fall varit en trevlig dag och jag hoppas att ni har överseende för det dåliga bloggandet idag, hehe! Ha nu en bra kväll! God natt och sov så gott! Det lär nog jag göra!

Kommentarer
Postat av: Eva

Vad skönt att ni har hittat en bil ni gillar äntligen. Jag tycker det låter som om ni gjort ett bra köp.

2010-10-30 @ 22:07:12
URL: http://taweret.blogg.se/
Postat av: Frida

Har ni inget att göra så kan ni ju komma ut o titta på felix när han spelar fotbollscup :) då skulle han nog bli glad.

2010-10-31 @ 07:45:58
Postat av: mamma

Hej gumman!

Och grattis ännu en gång till den nya bilen, Ja ni behöver verkligen en bil ni kan säga att ni litar på. Jag menar både du och Jesper är ju så duktiga på att hitta på saker med tillexempel fara tii Gbg så att barnen får leka m.m och en -96 för det priset är ju skitbra och se det så här Reanulte och volvo är ju samma företag. Jaja nog om det, idag ska vi och lägga nät så håll tummarna att det blir lite fisk. Vi ska även stanna på någon ö och så Oskar får busa och vi grilla lite korv. Ska bli kul att få se lite bilder senare. Krama flickorna från mormor och många kramar till er// Mamma

2010-10-31 @ 08:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0