Ny overall!

Japp, nu har vi bestämt oss för vilken overall det blir till Tindra och det blir den som fick bäst i testerna - didrikson. Dom hade en superfin, ceriserosa, på intersport för 800 spänn! Som hittat! Eller kanske inte, men det är i alla fall en bra overall som sägs hålla både kyla och väta borta, sånt gillar vi! Skor är det dock värre med då vi ganska snabbt kom fram till att det faktiskt inte kommer gå att få ner tjocksockar i hennes alla skor i storlek 22. Men hon kommer i alla fall kunna ha dom under hösten, utan tjocksockar i. Så det kan vi ju fundera vidare på. Vi har dock kollat lite på märket Mindl. Jesper har sånna kängor och det ska väl finnas även i Tindras storlek, typ. Och det vet vi med säkerthet att det är ett bra märke och dom håller garanterat i alla väder! Sen är dom tydligen sköna att gå i också, och det känns ju som ett måste. Så nu kommer vi ha en overall som håller hela vintern, plus en extra som jag köpte på tradera då. Och vi vet ju självklart att hon förmodligen inte kommer frysa. Sen när hon vuxit ur den så har vi ju en till som kommer kunna ha den. Vi testade storlek 90 på Tindra i affären och den var STOR, så vi kör på det. Kommer åka ut imorn och köpa den, känns bra. Så jag får väl visa en bild på den då. Kan även ta kort på overallen jag köpte på tradera för ett tag sen, tror aldrig jag gjorde det. Nåja, det blir bra.

Overall till Molly då (kanske ni undrar..)? Jaa, vi har ju en overall som Tindra hade förra året. Den är visserligen i storlek 86. Och drunknar Molly helt och hållet i den så får vi ta det då. Hon har en ganska tjock fleeceoverall nu så hon fryser då inte än i alla fall. Nåja, det blir säkert bra. Molly kan ju inte gå än utan åker mest vagn så det där med väta känns ju inte som prio 1 utan det är att den ska hålla värmen i stället. Aja, som sagt, det löser sig.

Nää, nu ska jag snart väcka Molly och vi ska åka iväg igen. Vi är bjudna på kalas hemma hos Susanne (och Niklas och självklart lilla Beccis) som fyller år idag. Vi skulle väl vara där vid 18.30-19.00 ungefär. Så ikväll blir det en sen kväll för ungarna Andersson.

Just det, en sak till, jag kommer börja att bygga på en hemsida inom en snar framtid. Kommer antagligen börja redan ikväll. Denna hemsida kommer förmodligen innehålla både blogg och fotoalbum. Men jag kommer skriva mer om det vid ett annat tillfälle. Ska bli spännande att se hur detta utvecklas!

Ha nu en fortsatt bra kväll så kanske jag återkommer med bilder eller så under kvällen. Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Melissa - Vincents Mamma

okej de har jag missat ..

men va grundar dom det på och ska de va just här i uddevalla?

2010-10-01 @ 17:33:52
URL: http://ooomelissaooo.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Didriksson ÄR bra! Men kommer hon verkligen behöva tjocksockar i ett par bra vinterskor?! Du har inte testat ullstrumpor istället. Närmast huden då förståss, värmer bättre än 2 lager "vanliga". Jag köpte jättegoa ullstrumpor på stadiums barnavd förra vintern och efter det blev det inga mer kalla tår. Mjuka och goa i merinoull!

2010-10-01 @ 21:35:51
URL: http://bergerud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0