Overallerna och våran dag!

Tänkte börja med overallerna då. Vi köpte Tindras nya idag och det blev, som jag sa, en didrikson. Köpte den på inter sport för 800 kr. Förbenat dyra men har ju hört att dom är bra så jag får lita på detta. Sen har jag, som jag också sa, köpt en overall på tradera med. Som jag faktiskt tycker är riktigt snygg den med. Så nu vet jag i alla fall att inte Tindra kommer frysa i vinter, hehe. Såhär ser dom ut i alla fall. Börjar med Didrikson.



Så ser alltså den ut. Ser väldigt mysig och fin ut faktiskt. Jag är nöjd även om den var lite väl dyr för våran plånbok.. Såhär ser den andra ut..



Då var det avklarat i alla fall. Känns skönt att ha förberett sig. Min tanke var ju att hon skulle klarat sig på den lila overallen bara. Och jaa, jag har faktiskt lite ångest över den nyköpta overallen. Men OM det blir som dom säger..kallaste vintern i Sverige, på tusen år..ja då vill jag helt enkelt vara förberedd.. Man kanske är dum? För om det blir en sån vinter, som normalt brukar vara här nere, så känns en overall för 800 spänn ganska onödig. Nåja, det blir nog bra i alla fall.

Vad har vi mer hittat på idag? Jo, jag och Molly spenderade eftermiddagen/kvällen på akuten. Att det ska behöva gå så långt att man måste åka dit.. Hrm! Aja, hur som hellst så fick vi order om att Molly ska sova utan blöja på nätterna 5-6 dagar eller så, för att se om det kan hjälpa mot hennes exem. Sen på dagarna ska vi smörja med daktacort och inotyol.

Något annat har jag faktiskt inte att skriva just nu. Ska slänga in lite nya bilder i headern igen..lite höstigt. Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Anki

ja jag har ju inte så mkt till val och en karl som håller vakt på mig ;)

2010-10-02 @ 21:58:41
URL: http://mammaanki.blogg.se/
Postat av: mamma

Hej gumman!

Overallerna var jätte fina och du ska se att dom kommer att behövas, 3 v. här uppe i nov och dec då kan vi ha riktigt kallt om det vill sig. Jag fortsätter att hålla koll på skor och sedan kollar jag på overall till Molly, men vilken storlek vill du ha till henne? Längtar efter er kram mamma. P.S Tjock sockar får du till hela familjen när ni kommer så vi kan se vilken storlek som blir bäst, jag har ett helt gäng klara D.s

2010-10-03 @ 09:02:01
Postat av: Alfva

Vi har köpt precis samma Didrikson overall till dottern att ha i vinter. Vi hade en likadan (fast babyvariant) redan förra året i stl 60 och den var helt underbar!

Men visst sjutton är 800:- alldeles för mycket för en overall, speciellt när det inte räcker med bara ett ombyte...

2010-10-04 @ 14:40:17
URL: http://alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0