Period?

Alltså Tindra har kommit in i någon sorts fas eller vad man ska kalla det. Hon ska alltid ha kniv och gaffel till maten, antagligen för att hon ser att Jesper och jag använder det. Men det slutar alltid med att hon äter ALLT med händerna. Och då menar jag ALLT! Ikväll gjorde jag mannagrynsgröt till henne, bara för att testa. Hon har ju alltid hatat gröt innan men nu verkade det gå bra. När vi övertalade henne att det var godis, haha! Kruxet här var väl att även gröten tyckte hon skulle intas med just händerna. Kladd kladd och åter kladd! Även igår (och imorse) när hon fick yoghurt och puffar så åt hon med händerna. Och jag känner inte riktigt att jag vill skälla på henne heller eftersom att hon då faktiskt äter. Men varför har hon kommit in i kladdåldern nu först? Hon har liksom aldrig gillat att kladda tidigare. Jag är ju självklart glad att hon äter! Men yoghurt/gröt-kladd överallt? Det är inte alltid det roligaste. Man måste ju i princip ställa henne i duschen efter varje måltid. Och med hennes känsliga hud (hon blir lätt torr) så är ju inte det heller att rekomendera. Aja, hon får helt enkelt kladda så får vi väl se om det går över nån gång, hehe.

Men nu ska jag göra nånting som vi inte gjort på länge. Jag ska ringa och beställa kinamat och sedan åka och hämta detta. Det ska bli sååå gott med friterad kyckling, ris och currysås! Mumsfillibabba!

Kommentarer
Postat av: Eva

Har ni börjat att ge Molly mat som hon sitter och plockar med? Det kan i så fall vara så att Tindra ser att Molly prövar att äta med händerna och därför skall hon göra likadant.



Vi har/ är nämligen igenom en liknande period här hemma. Då Alma har varit dåligt på att äta det mesta så har vi inte låtit henne äta själv förren nu, men nu äter hon bara om hon får äta själv dvs mycket kladd. Då Oskar insåg att Alma fick kladda så skulle han också göra så, vi insåg det och kan därför inte säga så mycket till honom heller. Vi prövar ibland med att han är stor och hon är bebis men det hjälper inte så särskilt mycket.

2010-10-24 @ 20:04:31
URL: http://taweret.blogg.se/
Postat av: Moster Nina

Köp barnolja på apoteket och smörg in henne i sen snabbdurcha henne. Smörg in henne sen med en fet salva eller nått. Fins ju bra grejjer på apoteket.

2010-10-24 @ 20:54:37
Postat av: Eva

Det känns kanske lite långsökt om Molly inte äter mer än så men jag skulle nog ändå gissa på att det har med det att göra. Så låt henne hållas och hoppas på att hon tröttnar snart =)



Har ni märkt några andra tecken på att Tindra gör "bebis" saker? Oskar kryper gärna nu mest för att jaga Alma men han har även börjat sitta i knät mer även när han äter välling, han vill göra allt som hon får. Även om det är sånt som han inte tyckt om att göra innan han blev medveten om att hon gör det.

2010-10-24 @ 21:25:57
Postat av: Magda

Tusen tack, kul att du kika in hos mig!

Jag ser att du också fotar en del. Visst är det kul!? Intresset blir bara större och större =) /Magda

2010-10-24 @ 23:16:43
URL: http://vatto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0