Spännande kväll, eller?

Alltså, jag vet inte riktigt vad jag ska säga om denna kvällen, haha! Men alltså..jag har i alla fall haft 2 supertrötta och gnälliga barn så jag tänkte att visst, dom får väl lägga sig tidigt då för jag orkar inte lyssna! När klockan var 17.45 gick jag ut i köket och gjorde en flaska till Molly, hon gillar att äta den i sängen, så jag lade henne där. När jag gick in med flaskan till henne så var Tindra vaken men låg och mös i soffan. När jag kommer ut till soffan 30 sekunder senare så stensover Tindra! Och då var klockan ändå så pass "mycket" att jag inte orkade göra nått åt saken. Så jag tog på henne en blöja eftersom hon somnade utan att kissa först och sedan bar jag in henne i sin säng. Så därmed sov båda mina barn när klockan slog 18.00. Jag blev genast rastlös eftersom i alla fall Tindra brukar röja runt tills klockan är 19.30 nu för tiden. Men det är också de dagar som hon faktiskt vilar middag. Detta gjorde hon inte idag. Så jag antar att hon var helt färdig stackarn.

En annan sak som var lite spännande ikväll är att Molly nu har slutat åla helt och hållet. Nu kryper hon enbart. Men det var inte det som var spännande utan det var när hon stod mot soffan. Då släpper ungen taget, står någon sekund, försöker gripa tag i bordet men faller pladask på rumpan! What? Sen när började hon släppa taget om allt när hon står? Hon får inte! Min lilla bebis! Jag börjar bli helt allvarligt RÄDD, det går för snabbt! Det var ju liksom igår vi kom hem från bb med en alldeles nykläckt liten färsking som doftade underbart gott..eller? Näe, nästa vecka är det faktiskt hela 10 månader sedan detta hände.. Ojoj.. Sen har hon även slutat hålla i sig med båda händerna när hon står, nu är det bara en hand som gäller. Shit..hon är snart 1 år gammal..

Men hennes storasyster längtar tills Molly blir stor! För då ska hon gå och hålla Molly i handen på torp! Och idag sa hon, när hon såg att Molly stod och gick efter möblerna, att "Molly stor nu, Tindra hålla handen Molly". Gullungen längtar..

Kommentarer
Postat av: Eva

Vad länge Tindra orkar vara uppe i vanliga fall. Oskar somnar runt 18-18.30 varje dag, men då vaknar ju våra lite före era med på morgonen har jag för mig.



Så söt kommentar av Tindra =)



Hon är verkligen försigkommen om hon börjar släppa nu och så snabbt när hon ställer sig upp. Alma är fortfarande i jag håller hårt med bägge händerna stadiet. Jag har dock ingen brådska över att hon måste gå det kommer när det kommer.

2010-10-27 @ 22:04:09
URL: http://taweret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0