BVC och faktiskt ett par bilder!

Japp, det var ju bvc idag igen. Nu väger mitt lilla troll 8100 gram och är 70cm lång! Och självklart var jag tvungen att kolla vad Tindra vägde vid denna tiden..alltså vid 8 månaders ålder.. Hon vägde 7590 gram och var 68cm, så Molly är både tyngre och längre, hehe! Men hon är ju min lilla knubbis också. Och på en bild ni kommer få se nedan så ser hon riktigt knubbig ut, hehe!

Efter bvc åkte vi till torp där det råkade bli lite shopping, hehe. Även käka mat och handla mat. Försökte få Tindra att äta ordentlig kvällsmat ikväll istället för vällingen, det gick väl sådär.. Hon tog några tuggor på en macka, åt 1½ portion yoghurt i en liten skål sen kladdade hon hur mycket som hellst och sa att hon tvättade sig..hrm..hon hade yoghurt i håret, hela ansiktet, på hela klänningen och hela armarna, haha! Så det var bara ställa henne i duschen. Efter duschen ville hon ÄNDÅ ha välling! Gjorde visserligen en lite mindre flaska än vanligt och när hon ätit upp den så sa hon att hon var mätt i magen, hupp.. Så idag ska jag ta upp henne vid 21.30 tänkte jag, försöka kissa. För då kanske hon vill kissa sen när Jesper kommer hem, vilket hon inte ville inatt. Så vi får väl se helt enkelt!

Nu kommer första bilden! På min alldeles egna, vackraste knubbisen i världen!


Där sitter hon ju dock i sin alldeles nya bilstol, men koftan hon har på sig skymtar allt *blink blink*
Sen kom vi till höjdpunkten för idag, väntrummet på bvc. Ungarna lekte och hörjade och Molly(!!) satt helt själv på golvet en bra stund innan hon ville iväg på äventyr, satt dock på helt fel ställe för att få detta på bild, hehe. Men här är några andra bilder.

Aa, just det! Sköterskan gjorde även ett litet hörseltest på Molly idag. Hur uppmärksam hon är på ljud egentligen. Hon använde en lite pingla som hon pinglade försiktigt med på varsin sida om Molly och visst vrider hon på huvudet som hon ska! Duktig kicka!

När vi kom ut till torp möttes vi av en lite komisk syn. Eller jaa, för oss var den lite komisk men troligtvis inte lika komisk för ägaren av denna bilen:

Jaa, så det har faktiskt varit en bra dag även idag! Solen har stått högt på himlen (nåja..) och alla har varit på bra humör hela dagen, sånt gillar vi! Tindra sover utan blöja även inatt. Hon ville inte ha när jag frågade henne och hon får sin vilja igenom, i alla fall vad gäller sånna saker! Igår tog jag ju upp henne vid 22-tiden men då hade hon ju som sagt kissat lite i sängen, även om det inte var hela "portionen" om man säger så. Så nu tog jag upp henne här vid 21.30 istället. Sängen torr, pottan våt, en trött unge och en glad mamma! Så vi får väl se när vi tar upp henne nästa gång, hon måste kissa nån gång på morgonkvisten med för det är oftast då hon kissar mest. Men vi får se helt enkelt!

Svar på kommentarer: Jaa, Helene, vi lånar gärna en resesäng så att vi slipper ta med oss! Vi hör av oss när vi är uppe!
Nina: Jo jag hörde detta tyvärr..får väl se vart vi ska bo.

God natt och trevlig kväll på er nu!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Sofia

GUD så söt bild på Molly!

2010-09-21 @ 22:32:58
URL: http://sofiafranzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0