Lite bilder och träning (+ny leksak)!

Orkar inte skriva två olika inlägg så nu kommer bilder och träning i samma kategori, hehe.

Som jag skrev tidigare så tog jag och Molly en promenad. Tanken var att Krewer skulle följa med, men hon hade huvudvärk så vi gick själva. Ner till sjukhuset för att lämna urinprovet (visade ingenting men skickades på odling), in på apoteket och köpte en ny daktacort, sen gick jag en omväg hem på lite småvägar och sådär. Allt som allt gick jag 2 timmar (om jag räknar bort stoppet på 5 min på sjukhuset) och detta resulterade i 10000 steg precis! Känner mig ganska duktig faktiskt.

Under promenaden fick jag även tagit lite bilder. Inte så himla många men jag har så svårt att koncentrera mig när jag även har en vagn med mig. Men jag tänkte i alla fall dela med mig. Här kommer dom.




Började i fårhagen med att fota lite "bääisar" men Molly fick solen i ögonen så vi fortsatte vidare. Vissa får är såå mysiga och goa medan andra ser ut som att dom rullat sig i skit i en vecka.


Lite höst fick jag också med. Men tycker fortfarande att det är för grönt.





Nu ska ni få hjälpa mig att välja. Jag vet inte om följande bild ser bättre ut i färg eller svartvitt. Jag gillar den svartvita bäst tror jag. Men vad tror ni? Skulle ni hellre se denna bild i färg eller svartvitt?





Det var bilderna för denna gången.. Och min nya leksak? Ja det är just detta som jag var ute efter att testa idag. Och jag måste säga att jag är väldigt nöjd. Det är ett nytt objektiv jag pratar om. Har skaffat mig ett Tamron 28-75mm f2,8. Objektivet är rätt tungt men det känns väldigt stabilt och inte plastigt, som vissa objektiv (av billigare märken) ofta kan göra. Nu skulle jag vilja testa lite porträttfoto också men det kommer väl någon gång, hehe. Plus att det kommer fler bilder imorn! Då ska nämligen jag och fröken K ner till stan en sväng enbart för att jag ville fota, hehe!

Nää, nu måste jag kissa och sen ska jag sätta mig och lägga in lite nya bilder i headern. Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Den sista bilden var särskilt fin!

2010-09-28 @ 19:35:57
URL: http://bergerud.blogg.se/
Postat av: alexandra

Vad.. pratar du om? ^o) haha!

2010-09-29 @ 00:50:40
URL: http://wiikman.blogg.se/
Postat av: mamma

Hej gumman!

Måste säga att det är svårt att välja, färgbilden tycker jag om massor då jag tycker att du fångat färgerna så otroligt bra medan den svartvita ger en mer mystisk framtoning, ja jag kon nog inte välja då båda är otroligt fina. Kram mamma

2010-09-29 @ 08:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0