Mollys och Tindras måltider..

Jag läser ofta om att bebisar och barn minst ska äta 6 gånger dagligen..men det gör inte mina barn och har nog aldrig gjort det sen dom började äta vanlig mat. Alltså ska dom typ äta frukost, mellis, lunch, mellis, middag och kvällsmat. Men det skulle aldrig någon av mina ungar klara av. Molly äter 4-5 gånger om dagen! Såhär äter hon:

07:00-07:30 Välling
10:00 Gröt (mellis?)
13:00 Lunch/efterrätt(fruktpuré)
16:00 Middag/efterrätt(fruktpuré)
18:00-18:30 Välling/gröt

Sover hon länge, som hon (numer) ibland kan göra så äter hon gröten till lunch vid 11-12 istället. Tindra äter egentligen på två olika sätt. Är hon på dagis så ser hennes måltider ut såhär:

07:30 Välling
12:00 Lunch
14:00 (när hon kommer hem från dagis) vill hon ofta ha en flaska välling
16:00 Middag (väldigt lite dock..)
18:00-19:00 Välling

Tindra har ju dock alltid varit svår med maten och är det fortfarande. Jag trodde att det skulle vända snart men nej, hon äter lika lite fortfarande. Dock följer hon ju sin kurva på bvc och hon växer ju som hon ska så hon borde ändå få i sig tillräckligt tycker man.. Annars borde det väl synas? Molly däremot är ett riktigt matvrak! Hon kan äta i princip vad som hellst! Förutom fisk.. Fisk gillar hon inte, det har vi försökt med, hehe. Men annars äter hon vad som hellst faktiskt. Och jag erkänner, det är SKÖNT att slippa bråka om maten!

Appropå mat så funderar jag på vad vi skulle äta idag. Jag är lite sugen på hemmagjord pizza men Jesper är ju inte så förtjust i det. Jag får väl kolla med han när han vaknar helt enkelt.

Nää, nu blir det frukost för min del. Ha en trevlig dag!


Kommentarer
Postat av: mamma

Hej gumman!

Har mailat dej// Mamma

2010-09-14 @ 09:31:06
Postat av: Elisabeth

Vilken ljuvlig syskonbild du fått till! En utmaning att få båda att titta in i kameran OCH se glada ut samtidigt!

2010-09-16 @ 09:53:15
URL: http://bergerud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0