Nu ska ni få höra!

Tindra lade sig i vanlig ordning utan blöja. Jag frågade inte ens om hon ville ha en blöja, kanske för att jag nu borde förstå att jag får samma svar varje gång. När klockan var 21.30 tänkte jag göra ett försök att ta upp henne, andledningen var att hon vägrade äta nått annat än välling igårkväll. Men hon vägrade kissa. Gjorde ett nytt försök vid 23 för att jag då inte orkade vara vaken längre, men samma visa då, hon vägrade, hon ville bara sova! Och jag kände inte för att tvinga henne att vara vaken när hon för en gångs skull faktiskt ville sova! Sagt och gjort, jag förklarade för Tindra att jag lämnar pottan i hennes rum om hon vaknar och vill kissa sen gick jag och lade mig. Själv hade jag problem att somna även om jag var dödstrött! Tror jag somnade strax efter ett..

Klockan var halv 6 nästa gång jag vaknade. Men det var inte av mig själv jag vaknade. Jag vaknade av en välkänd trudelutt som spelas. Det var "happy birthday" som spelades (Tindras potta spelar den när det kommer nått blött i den)! Jag kliver upp, förberedd att få byta sängkläder och allt som hör till. Kommer in i Tindras rum och det var bara en liiiite dutt med kiss i pottan, tittade i hennes säng men till min förvåning var sängen HELT TORR!!! Hon säger att hon vill kissa mera så hon sätter sig på pottan igen och kissar massor! YES!!!! Sen lägger jag henne i sängen igen men det är redan för sent, hon somnar inte om. Men det skiter jag i en morgon som denna. Även Molly vaknade av att vi var runt och försökte få Tindra att somna om så kvart i sju gav jag upp och vi gjorde morgon.

Men summan av kardemumman är alltså att Tindra har sovit sin första HELA natt utan att kissa en enda droppe i sängen! Hur bra är inte det?? Jag är så stolt att det lyser om hela mig tror jag! Och ingen kan väl vara gladare än Tindra? Jag tror att även hon är stolt över vad hon lyckats åstadkomma.

Nu ville Tindra se på pippi inne i hennes rum så jag fick sätta på den. Hon gillar att sitta och mysa till en film på morgonen och det kan hon behöva innan massa bus på dagis!
Ha nu en trevlig dag, det lär nog jag ha i alla fall! Promenad ner till stan sen! Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0