Stäädat!

Idag fortsatte jag med städningen jag påbörjade igår. Hade ju tänkt träna när ungarna lagt sig men jag städade istället. Måste passa på när man har "en bra dag" vad gäller ryggen. Egentligen skulle jag nog kunna träna också, men nu kröp latmasken in under skinnet och jag tänker faktiskt sitta ner och ta det lite lugnt. Det enda jag kommer göra, om en stund, är att vika tvätt och gå och slänga lite sopor. Det är lite småplock kvar och även toaletterna och golven, men jag glömde ta ut dammsugaren ur Mollys rum innan jag lade henne så jag orkar inte gå in där och bröta för att få fram den. Då kan det lika gärna vänta tills imorn anser jag! Visserligen, om jag har ont i ryggen imorn, lär jag väl inte orka dammsuga och skura. Men då har jag ju alltid en karl, nån nytta får han väl göra, haha! Vi kan i alla fall dela upp det så att jag dammsuger och han skurar. Låter väl som en bra deal? I alla fall i mina öron.

Nu har jag precis lagt ungarna också. Och (kors i taket!!!) det verkar som att båda har somnat! Yeah!! I vanliga fall brukar jag i alla fall få gå och lägga ner Tindra 3-4 gånger innan hon kan somna. Men hon var väl trött idag kanske. Hepp där kom hon... Man ska nog helt enkelt inte öppna käften om sånthär, haha!

Tänkte även berätta en snabbis om dagis. Som ni vet frågade jag ju (kanske lite otrevligt) om Tindra sa till när hon ville kissa. Men njaa, det var dåligt med det. Men jag har nu kommit fram till att rätt personer måste verkligen jobba där, för då kissar hon inte ner sig! Jag nämner inga namn men om dom 2 jobbar så händer det inga olyckor. En av dom är lite hårdare mot Tindra och nästan tvingar henne att kissa fastän Tindra säger nej och då kommer det alltid lite (eller mycket) kiss och inga olyckor! Idag var en sån dag. Hon hade kissat några få droppar 2 av gångerna dom gick till pottan. När dom sedan gick till pottan, innan lunchen, så ville hon inte kissa. 5 gånger bad "ettan" henne att sätta sig och på femte gången kissade Tindra halva pottan full! Och det är så man får göra ibland när Tindra är "upptagen" med annat! Skönt att i alla fall en i personalen har fattat detta nu! Men en av dom är alldeles för lat (eller nått?) för att "ta i lite" och därmed händer olyckor som denna. Så nu hoppas jag att det kan fortsätta såhär också! Att denna personen kanske kan banka lite vett i den andra liksom..

Sen tänkte jag bara säga att jag får endel frågor om designer hit och dit men jag har lagt ner det för tillfället. Jag saknar inspiration och ork att göra vissa designer. Så jag tar en liten paus från detta. Kanske kommer göra om min egen då och då men inte åt någon annan. Får jag lust, nån dag, att greja med en design så gör jag designen och kanske lottar ut den eller så, men det lär ju märkas.

Nu tror jag att jag är färdig med detta inlägget. Fasen vad långt jag skriver nu då. Men det blir väl så om man har mycket att skriva om. Hoppas alla får en trevlig kväll! Kram på er!

P.S!!!
Vill du bli en buzzare så söker dom just nu efter detta:

Just nu söker vi med ljus och lykta efter vissa målgrupper till ett par av höstens kampanjer, och hoppas på att du som bloggare inom föräldrar/barn-segmentet vill hjälpa oss genom att rekrytera via din blogg!
De kampanjer vi behöver fler Buzzadorer till är följande:

- En kampanj som riktar sig mot föräldrar med barn födda mellan 1 juli 2010 och 1 september 2010. Det rör sig alltså om riktigt små bebisar, och även gravida som beräknas föda inom de närmaste dagarna! Inbjudan till denna kampanj kommer gå ut till målgruppen under september.

- En kampanj som riktar sig till föräldrar med barn födda mellan 1 jan 2009 och 17 mars 2010, det vill säga barn som är ca 6-18 månader gamla. Inbjudan till denna kampanj kommer gå ut till målgruppen inom bara några dagar, så ju snabbare dina bloggläsare registrerar sig som Buzzadorer desto större är chansen att de blir inbjudna till denna kampanj.
https://www.buzzador.com/buzzador/index.php?file=u-regstep1&lang=SE&refstr=LillaMalin gå in på denna länken och registrera er idag! (Eller senast 5 september) OM ni behöver skriva in nått namn som rekryterat er så skriver ni in LillaMalin och man kan verkligen få bra kampanjerbjudanden ibland, så missa inte detta nu!


Kommentarer
Postat av: Emmeli

Men 2 promenader är ju bättre än inga alls.Jag tycker bara att det är så svårt att ta sig ut på dessa.Men när man väl kommer sig ut är det ju hur skönt som helst!:)

Och börjar man få lite rutin på att motionera brukar kilona rasa av en!Det gjorde det för mig när jag gick ner för typ 3år sedan!:)



Men som sagt.Fast jag kommer att väga lika mycket som jag gjorde före barnen så är ju verkligen inte kroppen densamma!:)

2010-09-03 @ 09:02:22
URL: http://emmelilundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0