Besök hos studievägledaren!

Då har man precis kommit hem från ännu ett bersök hos studievägledaren. Denna gången gick det bättre och besluten är fattade! Jag ska börja plugga till hösten. Visst, jag måste ju vänta på antagningen, men eftersom det är kurser jag behöver för att kunna plugga vidare på högskolan sen så sa hon att jag inte borde vara orolig på att inte komma in. Vilka kurser blir det som jag ska läsa då? Jaa, det blev endel, och det kommer bli kämpigt, men jag är taggad!

Matematik B - för att få godkänt
Engelska C - för att komma upp i poäng
Naturkunskap B - för att komma upp i poäng (kursen behövs inte om man läst omvårdnads egentligen)
Psykologi A - Förhoppningsvis höja betyget till minst VG för högre poäng
Psykologi B - Samma som A
Mer Matematik! - Är en grupp om man tror sig behöva extra hjälp i matte, så jag skrev upp mig på den direkt, för jag vet att jag har svårt för matte.

Alla dessa kurser är på sammanlagt 400poäng och därmed heltid. Känns skönt faktiskt. Så när jag gick därifrån hade jag fyllt i en ansökan, hon hade tagit kopia på mina betyg och sedan skulle hon ta och stämpla ansökan och skicka iväg den. Känns oerhört bra måste jag säga! Men som sagt, kommer nog bli kämpigt! Men nu är jag ju taggad själv och detta är något jag väljer själv att göra NU. Då blir det genast lättare att plugga också, i alla fall för mig. Så nu går det frammåt mina vänner!


Kommentarer
Postat av: Nadia

Fan vad härligt Malin! Grattis! :-)

Blev inspirerad minst sagt! Är ju själv i söka-utbildnings-tagen!



:D Lycka till!

2011-04-13 @ 13:55:50
URL: http://nadiahill.se
Postat av: Nina

Tack så jätte mycket! Är en väldigt lycklig mamma till två just nu =)

2011-04-13 @ 14:10:57
URL: http://deliciously.se/
Postat av: IDA - LARSSONSFOTO

Sv: Åh tack, jag blir så glad! :)

2011-04-13 @ 16:08:45
URL: http://larssonsfoto.blogg.se/
Postat av: mamma

Super härligt gumman, det där fixar du lätt som en plätt, men va ska du göra fram tilldess?//Kram

2011-04-13 @ 17:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0